Kissy 3barnsmor:)) Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Jeg har veeeldig lyst på ny barnevogn siden vognen er blitt "gammel" og falmete. Men egentlig blir det litt for mye penger siden dette er mitt tredje, og kanskje siste barn. Nå lurer jeg på om det er noen her som har oppussingstips til barnevognen? Tenkte å vaske den godt, og impregnere den, da vil den bli litt finere i fargen igjen. Noen andre tips? Det er en simo vogn, vet ikke hvor gammel, men ble kjøpt brukt i 2003. Hovedfargen er mørkeblå, men den er ganske fargerik med striper på kantene nede ved bagen, og bagen er fargerik/ stripete. Tenkte også å få sydd meg en fin stellebag. Andre tips? Noe som evt kan gjøres med "innerforet"?? Innerforet i kalesjen og i selve bagen er plastikklignende... Håper det finnes noen kreative oppussere med tips der ute og at det kan være håp for vogna mi:)
Noras mamma Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 hvordan materiale er det på stoffet? er det avtagbart og vaskbart? - da kan du jo i tilfelle farge vognen! - aldri hørt om noen som har prøvd, men... hehe
Kissy 3barnsmor:)) Skrevet 12. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2008 hahaha:) Slett ingen dum ide:) Men det er ikke avtagbart på kalesjen...:S det er der fargen er mest falmet:S
Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Du kan jo bestille vogn fra utlandet , som du selger når du er ferdig med vogn. Da er det ikkje så altfor mye penger du taper. Var kanskje ikkje helt dette du mente:p Men slik gjorde vi det:)
Kissy 3barnsmor:)) Skrevet 12. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2008 Har nok mest lyst til å prøve å pusse opp den gamle vognen:) Men tar imot tips på billige vogner også. Kan jo hende det blir steindyrt å restaurere den gamle vognen, og den skal jo være trygg:) Om jeg gir opp hele prosjektet, må jeg jo finne på noe lurt:) Hvordan går man frem for å kjøpe vogn i utlandet da!?!?
Pikku Myy Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Heisann. Jeg vil bare tipse deg om en dansk side, www.englebarnet.dk, der kan du få tips om oppussing av barnevogner :-) Du kan skrive til henne via gjesteboken hennes, det er det andre som også har gjort. Kanskje du kan få hjelp der. Og så er det haugevis med bilder av vogner som hun har pusset opp, det er helt utrolig hva den damen har fått til.
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Du kan enkelt farge kalesjen på vogna i allefall, det har jeg selv gjort på en brio-vogn jeg hadde. Jeg kjøpte tekstil-maling fra panduro, kalesja ble som ny igjen den. Er enkel fremgangsmåte og, du påfører malingen med en svamp, bruker evnt en pensel i kantene.. jevner ut med ei fille om det trengs. Så bruker du hårføneren til å tørke malingen, det går ganske fort.... så tørker du over med ei lett fuktig fille etterpå, og vips så har du flott kalesje igjen.
Kissy 3barnsmor:)) Skrevet 13. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. november 2008 ahhhh! Tusen hjertelig takk for tips folkens:)))) Tar gledeig i mot fler....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå