Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jenta mi er 3,5 mnd gammel, og jeg ser her inne at noen har gitt smaksprøver på banan til unger på samme alder. Er det i babyfeeder dere gir da, eller most banan på teskje? Og kan dette gjøres før man har prøvd grøt? Jeg er førstegangs, og har ikke peiling på dette....

Gleder meg slik til å la jenta mi smake på annet enn melk, så vil gjerne vite hvordan dere har gjort det i starten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg husker ikke hvor gamle mine var (minste er bare 2,5 mnd enda..)

Men jeg moste bananen og ga med skje :)

Kan tenke meg det blir veldig klissete i babyfeederen med banan :)

Skrevet

Skjønner godt at du gleder deg, men ville ikke gitt banan til baby på 3.5 måneder, tarmene er ikke klare for mat før minimum 4 måneder - gjerne senere. De fleste anbefaler å begynne med mild ris-. mais- eller hirsegrøt som smaksprøve. Frukt kan også føre til at barna vender seg til søtsmak, så jeg ga grøt og grønnsaker først.

Snakk med hs stasjon om mat, det er spennende og mange måter å gjøre det på, men lurt å kunne litt grunnleggende slik at du slipper forstoppelse og magetrøbbel.

Skrevet

Ok, tusen takk for svar. Da skal jeg vente med frukten, og kanskje starte med litt grøt om noen uker. Skal også ta meg en prat med helsestasjonen. Jeg fikk et fint hefte med info og litt oppskrifter der, så jeg får kikke litt i den! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...