Gå til innhold

Alltid iskaaaaald på føttende, noen gode råd der ute???

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei jente på 13mnd som er en del ute i barnehagen, og er alltid iskald og klam på føttene når jeg henter henne. hun har som oftest på seg ecco goretew sko, eller kavat cherooxer, med ulllabb/ulvang sokker og strømpebukse nedi. trodde begge skulle være gode varme sko, men når hun er iskald når det er +8 grader ute, så kan de ikke være så varme alikavel?

ser hun sitter mye i barnehagens tvillingvogn når de er ute, sikkert pga at hun akkurat har lært seg å gå og ikke er så stødig enda. de små er jo ikke så aktiv ute, men alle disse klærne på seg og store uvante sko på beina... men synes det er litt trist å vite at hun sikkert fryser på føttene, er jo ikke bra det da!

noen gode råd?

på forhånd, takk :)

Skrevet

Kanskje skoene er litt trange og stopper sirkulasjonen med så mye inni? Bare en tanke. Skal være ca 1cm til overs inni skoen i forhold til lengden på foten har jeg blitt fortalt.

Ellers er det desverre ganske vanskelig å aktivisere et så lite barn nok ute, noe jeg smertelig erfarer når jeg selv jobber i småbarnsavdelingen. Vi har 3stk som ikke går/går dårlig, og det blir mye sitting i sandkasse eller vogn etc da en voksen ikke kan bære eller leie hele tiden :/ Hvis hun likevel ikke går på bakken er det kanskje mulig at hun får brukke tykke ullsokker eller tøfler med vindtett/vanntett skopose eller "regntrekk" eller hva jeg skal kalle det?

Skrevet

Får vår lille begynte å gå hadde vi de "dunposeneskoene" til Reima på beina hennes. de er varme og vanntette, virker mye varmere enn sko. Det hjalp masse!

Skrevet

Ull rett mot huden og blandings sokker utenpå (slike med ull og noe mer) og god plass i skoen.

Skrevet

og rene sokker hver dag... ull, og husk deter ikke alltidde i sko butikken måler skoene riktig, det har jeg erfart.,

Skrevet

Henger meg på her.... Bruk ullsokker:) Og en longs i stedet for stømpebukse!

Skrevet

takk for gode råd :) har nå prøvd de fleste, men var fortsatt veldig kald på føttene. Endte med at jeg lette litt på nett, om varme sko til de små, og såg at mange skrøyt av et skomerke; KAMIK. aldri hørt om det før, men de er skikkelig foret, har på en måte en tøffel du kan ta ut av ull i skoen. så jeg bestilte et par slike, hadde på henne et par ulvansokker og longs, og var kjempevarm på føttene etter et par timer ute i kulden! Så her kommer jeg til å bruke kamik sko/støvletter fremover, hvertfall når hun er så lita og er lite i aktivitet ute :)

skoene kan absolutt anbefales (for barn med kalde føtter) :)

Skrevet

Min jente var kald på føttene helt til vi skiftet ut strømpebuksa (bomull), og startet med ull-longs og ullsokker (Janus). Disse er tykke og gode. Og hun har ingen flere sokker på seg. Kun dette ene laget innenfor vinterskoa (som også er foret i ull). Etter dette har hun vært god og varm på beina, ifølge barnehagen. (før vi gjorde dette, hadde hun vanlig bomullsstrømpebukse innerst og så ullsokker, men som sagt, da ble hun kald på beina)

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å massere føttene hennes med en god olje eller babykrem morgen og kveld for å få opp blodsirkulasjonen.

En annen ting kan være at hun blir varm i bena når de er inne evnt når de kler henne eller hvis hun er inne en stund og venter på å få komme ut. Når hun da sitter i ro i vogna eller i sanden så blir svetten kald og har hun ikke da ull som også puster og holder henne varm selvom hun er våt, blir hun kald med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...