Gå til innhold

Anton, Haakon eller Gustav?

Anbefalte innlegg

Mannen har en ny favoritt - Anton. Han fant det plutselig bare ut av det blå. Jeg liker godt dette navnet jeg også. Eneste ulempen er at en tidligere arbeidskollega av meg ga sin førstefødte dette navnet (vi jobbet sammen i 5 år), og jeg føler på en måte at jeg hermer dersom jeg tar dette navnet. Har ingen kontakt med han i dag, bare på Facebook, så det er vel egentlig ikke noen fare for at han skal bli fornærmet men likevel.., hva tenker dere.

Ellers har vi jo Haakon og Gustav da, som vi begge liker, og som vil være oppkalling etter oldeforeldre. Vi har begge oldeforeldre som het Haakon. Er bare redd det blir i overkant traust?

Kan dere hjelpe oss å rangere, kommentere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139090097-anton-haakon-eller-gustav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anton er tøft, men klarer ikke å syns det er et skikkelig navn hvis du skjønner, litt sånn komisk navn...

Jeg digger både Håkon (helst skrevet sånn da) og Gustav, hadde nok valgt Håkon selv.

Du har ikke vært på UL ennå??

Anton er litt tøft, ja, men for meg blir det liksom bare den brølende faren til Emil. Kjenner også en hund som heter det... (Nå kjenner jeg hunder som heter vanlige menneskenavn, så akkurat det hadde jeg gitt beng i.)

Gustav er koselig, og Haakon er og blir nydelig, det kunne jeg glatt brukt selv! Så min favoritt er klar.

Er August ute av dansen?

Ellers var det stilig å se det bitte lille vesenet på profilen din; må ha vært gøy å være på UL =)

Jepp, bare 5 cm lang, men likevel sprell levende med armer, hjerte, tunge og bein :-) August er fortsatt med, men mannen er litt skeptisk. Vi prøver å finne nye alternaiver, men det er ikke lett... Haakon er vel det navnet vi er mest enig i, samtidig som vi kanskje synes det er litt kjedelig... Lyst til å finne et navn som er litt tøft, og ikke så vanlig. Vil ikke ha navnetopp, en det må heller ikke være sånn at folk rynker på nesen når de hører det fordi det er sært! Forslag mottas med takk.

Jeg kan ikke noe for det, men jeg tenker bare på fetter Anton i Donald når jeg leser navnet Anton.

Håkon/Haakon er et flott navn. Står på vår liste også, men jeg lurer også på om jeg synes det er litt vel kjedelig. Vet om to flere små gutter som heter Håkon.

Gustav er flott.

Hva med Albert? En av mine favoritter som jeg aldri får med mannen min på.

Eller Alfred?

Moro med UL ja. Vi var på ordinær ultralyd forrige uke, men valgte å ikke vite kjønnet. Jeg ligger to måneder foran deg i løypa.

Annonse

Jeg liker ikke Haakon/Håkon. For meg er det veldig kjedelig (kjenner så mange som heter det) + at kronprinsen heter det.. Og så liker jeg ikke helt å'en og o'en i samme navn.

Gustav er helt nydelig, tøft, flott, klassisk og på langt nær så mye brukt.

Anton er også tøft, liker det godt og setter det på en andreplass.

Synes også Haakon blir veldig vestkant, aner ikke hvorfor :-p

Hva med Benjamin? Det er nydelig :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...