Gå til innhold

Dere med barn, adventskalender..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 2,5 år, og har tenkt på å lage an kalender for ham med "pakker". Men hva kan han få? Synes godterier er litt dumt på morran eller hver dag til en så liten, og vil ikke gi ham store ting, det må være stor forskjell på kalenderting og julegaver. Til større barn tenker jeg blyanter, klistremerker, viskelær, blader kankje, og godterier. Noen som ar forslag til en så liten gutt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt på fire, og skal lage adventskalender til han i år. Var på nille i går men fikk helt shoppesperre. SKjønte plutselig ikke helt hva jeg skulle ha, og alt er jo dyrt. Men jeg tenker at han skal få kinderegg når det er lørdager (så tre kinderegg), 5 hotwheels biler (kostet 20 kr på nille - må tilbake og kjøpe da siden ejg ikke klarte å kjøpe i går), 4 pakker med plastalina (han får de på fire dager), 4 små poser med perler (kjøper forskjellige farger, også får han en mindre pose med perler 4 dager). Da er jeg på 16 dager, så er det 8 dager igjen. Juleaften får han en film, lille juleaften får han en liten sjokolade, og så må jeg på en hobbybutikk og finen 6 gaver til. Håper jeg finner noen billige ting og tang.

Jeg er opptatt av at han skal få gaver som han kan pusle med, og som vi kan gjøre sammen. Så kan pappaen gjøre mer sånne herje-fekte-lekesloss leker med han, he he. KJønnsrollene er godt på plass.

lykke til!

Skrevet

Hei, jeg har en jente på 5 - så i år er det enkelt med hårpynt og blyanter og viskelær og sånn. Men første året, da hun var 2, var hun veldig opptatt av duplo lego. Da kjøpte vi et par bokser med zoo dyr og andre figurer og delte opp i 24. Senere har vi gitt henne, spill, perler, stempelsett, koppesett etc. Doktorutstyrskoffert er jo også en idé. Eller billetter til juleforestilling! Lurt å kjøpe en større pakke av noe og dele opp, da sparer du deg selv arbeid og penger.

Skrevet

Når dattera mi var 2 år, så laga eg ein aktivitetskalender til ho der det stod 1 aktivitet for kvar dag. Alt frå julebakst til andre ting. Og for kvar dag hadde vi 24 røde ruter i eit vindu så vi hengte opp eit liten julepynt for kvar dag. Og det var kjempestas det. Trenger ikkje vere noko ting i kvar pakka.

Dei siste åra så har det blitt pakkekalender. Men, i år så har eg tenkt å ha ein kombinasjonskalender.

Sjokolade og slikt blir på lørdager. Kva som blir den 24. veit eg ikkje enno. i fjor fekk ho ein film. I år blir det ikkje aktuelt med film. Får bli noko anna denne gangen. Men, det er gjerne noko ein kan aktiviserast med mens ein ventar på julepakkene skal opnast.

Skrevet

*Lego kan man feks kjøpe en stor pakke av og legge litt i hver luke.

*Samme med hårpynt, lipgloss, neglelakk etc for små prinsesser.

*Aktiviteter som kakebaking, husvask, rydding, julehogst, kanefart, pakkelaging, julegavelaging, middag ute, kino etc er flott å 'pakke' inn.

Bare for å nevne noe..

Skrevet

Nå er min litt eldre, men kjøper alt mulig rart egentlig. Passer på å kjøpe ting som han trenger også. Gjorde det da han var mindre også. Sokker, boxere, longs, puslespill, såpebobler, bøker, div leker osv osv). Jeg pleier å pakke inn noe snop på lørdag. Når de er så små, så er det fremdeles gøy med papir, så trenger sikkert ikke bare være leker da:)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, det hjalp masse. Blir vel en kombinasjon av ting, "snop" og aktiviteter. :-)

Skrevet

Småbiler, fargeblyanter, dyr.. sånne, finnes jo pakker med mange forskjellige dyr i, husdyr eller dyr i skogen, jungelen osv.

Går jo an å dele opp noe digert, f.eks hvis han skal få husdyr, så kan han tilslutt få en fjøs, på julaften. Men det kan jo bli litt dyrt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...