Gjest Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Har ammet hele tiden, men plutselig så er han ikke interessert i puppen lenger...! Prøvde lenge å få han til å ta mme på flaske, for jeg klarte ikke å pumpe ut nok. Men det var håpløst. Så jeg ammet før hvert faste måltid. Men nå er jeg heldig om han drikker så mye som 1-2 ganger pr dag. Og da er det snakk om toppen 1 minutt, også vil han ikke mer. Har igjen prøvd å pumpe, men det kommer omtrent ingenting. Føler at det bare blir mindre og mindre melk nå. Hva gjør man med en baby som verken vil ha mm eller mme da? Har tatt det opp med helsesøster, men fikk ikke noe ordentlig svar. Han drikker vann da.. Er redd for at det lille han får i seg av morsmelk ikke er nok?
It's all about me Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Bare så det er sakt så får han nok i seg mye på 1 minutt. Og de har en mye bedre teknikk når de suger selv enn hva en pumpe har. Så det du får ut da er sier igrunn lite om hvor mye du har i puppene. Du kan jo prøve å gi mme i kopp. enten vanlig eller tutekopp. Ellers er velling en grei ting. Er jo mme i det også.
Trulte76 Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 jeg fulammer enda. Men min lille som da var 2 mnd (snart 3 mnd nå da) ville jeg begynne å venne til flaske og mme av og til. Han var ikke så glad i det, men så hadde jeg litt malt oppi og da likte handet. Malt regulerer magen også, så det er bra og bruke i grøt og mme. Jeg har litt oppi vannet jeg koker opp til flaska. Kan jo prøve, så kanskje han liker det da?
UpsyDaisy Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Det er jo melk i grøten, det må jo være bedre enn inngenting;) Regner med han får grøt..
Gjest Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Jada, han spiser grøt. Men virket på hs som at det ikke holdt, hun mente at jeg kanskje måtte knuse kalktabletter i grøten hans..? Skal tilbake i starten av desember, så får se hva hun sier da. Kan godt hende han får ut en del på et minutt, men han spiser omtrent bare om kvelden/natta. Var redd det kanskje var litt lite. takker for svar :-)
Shinyogsmåen Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Hei. Akuaratt det samme skjedde her. Var sikker på at det var fordi jeg hadde for lite melk. Så jeg snakket med legen på helsestasjonen og hun kunne fortelle at dette var helt normalt. Og at det ikke var jeg som hadde lite melk. Og hun sa nøyaktig det samme som en her tidligerere her har svart: at de får i seg utrolig masse på 1 minutt. Jeg fikk beskjed om at han ikke trengte ekstra mme, men ser jo at du har fått en annen beskjed. Så da er det jo viktig å høre på det. Hvor mange måltider får han i løpet av en dag? kan du øke den faste føden i stedenfor slik at han går opp i vekt som han skal?
Gjest Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Han spiser 3 faste måltider om dagen, nå i det siste har det hendt at han har fått 4. Vi har hatt veldig problemer med magen hans pga fast føde, så jeg har gått veldig forsiktig frem. Men nå spiser han godt med det, og drikker vann vedsiden av. (Det hender jeg får til å amme han bittelitt før måltidet også) Sist jeg var på helsestasjonen så hadde han gått fint opp i vekt! Men fordi han ikke er så begeistret for å die lenger virket det som at hs var litt bekymret for at han ikke fikk i seg nok kalk. Men ser jo at det er kalk i grøt også, så det er derfor jeg er usikker... :-s Jeg har hele tiden hatt masse melk, men siden han bare dier 1-3 ganger i døgnet (og sjelden tømmer puppen), så er jeg redd for at jeg ikke skal klare å holde produksjonen oppe.. takk for svar :-)
Kristin! Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Har akkurat samme problem som deg. Gutten min er 8 mnd. Jeg ammer han morgen og kveld, og prøver å tilby ellers så ofte jeg kan, uten særlig hell :-( Jeg pumper meg en gang og to på dagtid slik at han får mm frå glass å drikke til grøt. Men har kjøpt grøt som en blander med mme slik at han får i seg mer melk. Vanlige grøter en blander med vann har jo faktisk 30% med tørrmelkspulver i seg, så det er jo egentlig nok, men siden våres guttebabyer ikke drikker så mye, så hadde nok jeg kjøpt grøt som blandes med mme. Koker opp vann, har alltid en flaske stående ved siden av vannkokeren slik at jeg heller 150 ml(noen bruker mer andre mindre) vann oppi den, så heller jeg det i en skål, så tilsetter jeg mme (nan)5 skjeer, dette blander seg selv, så grøtpulver. Like enkelt som å lage vanlig grøt med vann egentlig. Ikke all butikker som har den 8 mnd. grøten som blandes med mme/mm men Rimi har den, meny har den. Kiwi hadde den ikke sist jeg var der vertfall.... Eple/banan heter den fra Nestle.
<3 coccinelle Skrevet 12. november 2008 #10 Skrevet 12. november 2008 Trodde det var vanlig at mange får en sånn periode da de ikke er interessert i puppen (rundt 8 mnd) og at det er lett å gi opp da. De har det gjerne så travelt i den alderen og blir lett distrahert av andre ting. Har du prøvd å gå et rolig sted og gi pupp? Du har sikkert tenkt på det - men det var bare en tanke. Lykke til!
Gjest Skrevet 12. november 2008 #11 Skrevet 12. november 2008 Takk for tips, visste ikke at det fantes flere grøter enn den 4. mnd grøten som kunne blandes med mme. Skal se om jeg finner den!
Gjest Skrevet 12. november 2008 #12 Skrevet 12. november 2008 Ja, det er mye det som gjør det tror jeg, han vrir seg unna og skal se på alt annet. Har prøvd å sitte inne på soverommet (ganske mørkt i rommet), hvor det er stille og rolig men det ender som regel bare med at han ligger og gliser til meg hehe. Men når vi ligger i senga sammen, da hender det han dier litt.. Men det er litt vanskelig å få til å ligge overalt da :-) Men det er ofte sånn han får i seg mest.
Gjest Skrevet 13. november 2008 #13 Skrevet 13. november 2008 Det er melkepulver i 6 og 6 mnd grøtene som blandes med vann. Så bare å bruke de vanlige grøtene =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå