mamma til <3to<3 Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Det begynte med en forkjølelse for over to uker siden, og samme natt hadde hun falsk krupp. Noen dager etter dette begynte hun å hoste mye på nettene, og holder på enda... Burde jeg gå til lege, eller er det andre ting jeg kan gjøre? Har prøvd en hostesaft, men synes ikke det fungerer. Ellers er hun frisk og rask om dagen!
It's all about me Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Har ei jente på 3 mnd som har hostet fælt et par uker. Mest om kvelden og natta. Blitt verre den siste uken, så helgen hadde vi et par turer på legevakt og sykehus. Ble påvist infeksjon i luftveiene. Fikk ikke noe mot det, skal bare gå over av seg selv.
Gjest Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Har vært igjennom en laaaaang periode med nattehoste her også. Den varte vel i 6-7 uker etter en kraftig halsbetennelse. Ganske slitsomt fordi han hostet til han nesten kastet opp og våknet da x-antall ganger i løpet av natten. Ble aldri uthvilt så han var for det meste grinete og tålte lite. Får håpe det ikke varer like lenge hos dere. Tips: Mentholathium som smøres under bena (også skal de vel ha ullsokker på ) om natten. En skje med honning før leggetid.
Sarah & Marcus mamma Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 jenta mi har hosta i nesten 2 måneder, ofte slik at hun kastet opp. spesielt plaget er hun om kvelden og nettene. hun er også helt fin og rask om dagen... har en energi som ikke kan måles, så da virker alt fint! vi prøvde først hostesaft, men hjalp ikke, så fikk vi en bedre hostesaft av legen, men den hjalp heller ikke. så vi fikk astmamedisin for å prøve å åpne opp luftveiene... dette trenger ikke være en "ordentlig" astma, men at luftveiene er trange og derfor hosten... noen bruker medisinen i en sesong så er prøblemet løst til neste sesong... hadde nok spurt litt mer hos legen hadde jeg vært deg...
<3 Jentemafian <3 Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Det samme problemet har jeg også hatt med min datter. Jeg dro til homopat med henne og fikk sukkerkuler og nå har hun ikke hostet på flere mnd. Hun var mye plaget med falsk krupp og hostet så hun nesten kastet opp. Men dette er nå borte takket være homeopatmedisin. Vi fikk Efedrin fra legen men det hjelp bare i noen timer av gangen.
Honningmelon Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Det var en periode for 1-2 mnd siden jenta vår ble forkjøla, og hun hostet da i to uker i strekk. Kun på natt. Det gikk over av seg selv heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Nr. 2 var en ordentlig hoster og vi prøvde allslags hostesafter til astmamedisin og ingen ting virket. Både jeg og hun var utslitte pga dårlig søvn. Til slutt fikk vi en hostesaft på resept av legen som heter Cosylan. Fikk bare på kvelden før hun skulle legge seg, sov hele natten og vi var alle utvilte. Nå har nr 3 begynt og ingen ting virker, hun får en liten dose Cosylan før hun legger seg, kanskje ikke det beste, men vi får alle sove. Og med god hvile blir hun også fortere bedre
mai mammaen til to Skrevet 13. november 2008 #8 Skrevet 13. november 2008 min 2 åring har hostet i 2 mnd nå. er mest om natten.. nå er det gått over... mini på 6 mnd har også hostet nå i 5 uker. vært en HAUG ganger til legen. men ingenting å gjøre. må bare gå over av seg selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå