J`s mamma Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Selger sort maxi cosi carbriofix bilstol 0-13 kg til 1000 kr. Den har aldri vært i gulvet, dvs mistet eller kollidert med, er ikke skadd på noen måter. Den er pent brukt og kun brukt i 10 mnd. Kan brukes på Quinnyvogn understell. Meget praktisk. Dersom du er interessert eller vet om noen som trenger det, så send meg en melding her..
Glad tobarnsmamma Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Var ikke det dyrt da? Jeg kjøpte min ny til 1300 kr...
mammadalten :) Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 tenkte akkurat det samme som Lykkeliten det var dyrt.. 10 mnd er ikke bare.. kjøpte også vårt for 1300kr.. nytt på baby shop
Labambie Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Naboen min kjøpte sitt på tilbud til 1000 kr... Så du bør nok satse på halv pris om du skal få solgt. Så får vi håpe at de som skal kjøpe ikke henger på babyforum eller leser spesielt mye.. Det er nemlig slik at man anbefaler å ikke kjøpe brukt babysete siden man faktisk ikke vet hva det er utsatt for. Dette har Trygg Trafikk opplyst om gang på gang.. Du kan jo garantere som bare det, uten at det trenger å være sant... Lykke til! :-)
Gjest mphs Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Jeg syns også det var ett dyrt sete, men det er jo opp til selger hva de vil ha for det og opp til kjøper om de vil kjøpe det. Ellers har ikke trygg trafikk frarådet noen i å kjøpe brukt sete. Kun at man må forsikre seg om at det ikke har vært i en kolisjon. Dette er hentet fra Trygg Trafikk sine sider: http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=3009 Kjøpe brukt utstyr? Publisert: 18.09.07 - Sist endret 29.09.08. Jeg lurte på, foruten å forsikre seg om at det brukte barnesetet ikke har vært med i noen kollisjon/ulykke, hvorfor skal man ellers ikke kjøpe brukt barnesete? Svar: Det er ikke noe i veien for å kjøpe et brukt barnesete, hvis man som du sier forsikrer seg om at stolen ikke har vært med i en ulykke, at den ikke er for gammel, og at du får med monteringsanvisningen, slik at du er sikker på å få montert den riktig. Med ”ikke for gammel” mener vi ikke eldre enn ca fem år når du kjøper den, fordi du bør kunne bruke den i tre-fire år før den blir 8-10 år som er det vi mener er maks levetid for barnestoler. Årsaken er at det over tid kan oppstå en materialtretthet i plastmaterialene i stol som gjør den mer porøs og svekker de støtabsorberende evnene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå