~~ElleMelle~~ Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Gutten min er 6 mnd og har blitt lagt kl 19 i flere måneder nå, og da har han som regel sovet i løpet av 15-20 min. Nå får han grøt 18.30 og er fortsatt stuptrøtt kl 19, men når han kommer i seng syns jeg det er vel høyt aktivitetsnivå på han. Armer og bein og skravla går i ett, og det tar gjerne 40 min før han sover. Blir det litt mye energi på kvelden av kveldsmaten tro...
reenie Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Ble baluba i heimen når vesla begynte på grøt også!Tror nokk du gir grøten altfor sent!Jeg har begynt å gi den kl 16 som nest siste måltid,så er detlek og kos og kvelds stellet!Føler da at maten får synke!Litt før syv er det pupp,og så rett i seng! Nå sover vesla fra 7-7 med en liten refill midt på natta!
~~ElleMelle~~ Skrevet 11. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2008 Etter beskjed fra helsestasjonen spiser han både frokost og middag også pga lite vektoppgang ved forrige kontroll. Så kan ikke gi så tidlig som 16 for da krasjer det med middagen... Og kan ikke flytte middagen tidligere enn 15 heller for da rekker han jo ikke å sove mellom måltidene stakkars. Men får kanskje prøve å være ferdig med spisinga til seinest kl 18, og så strekke legginga bittelitt kanskje. Er jo ikke noe hyl og grin ved legging, men han mister smokken ørten ganger i all denne kavinga, så da blir det sutring og mange turer ned for meg for å dytte inn den igjen.
mammatilverdensskjønnestegutt Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Hvilken måltidsrytme eller rutiner har dere da?
~~ElleMelle~~ Skrevet 11. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2008 -ca 08 mm, står opp og tar morgenstell og så blir det grøt ca 09 -ca 11 mm -ca 14.30-15.30 mm + halvt middagsglass -ca 17 mm og evt litt frukt hvis middagen ble tidlig eller han var småspist -og så kvelds slik jeg skrev tidligere, og ett mattmåltid Sover tre økter i løpet av dagen, men der er rutinene hans veldig varierende. Alt fra en halvtime hver gang, til at han sover halvannen-to timer. Ujevnt søvnbehov kan man si som skifter fra uke til uke.
OhMyGod!!! Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 stell-grøt-melk-seng. legger seg ca kvart over sju. spiser rett før. fungerer flott for oss.
reenie Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Vi har følgende rutiner som følges mer eller mindre slavisk,så langt det lar seg gjøre! kl 07 er det morgen,og frokost!Vesla spiser MM så vasker vi oss kler på og leker/koser frem til ca 09,da sover hun 30 min-1t ca. Kl 10.30-11 spiser hun lunsj,da er det MM og gjerne litt most frukt+VANN. Kl 12.30 ca er vesla helt skutt og vi triller tur,eller så sover hun utenfor,da gjerne i 2-3 timer. Kl 16 er det først litt MM,så grøt med litt banan og av og til litt sviskemos+VANN. Så leker og tuller vi frem til kl 18.15 ca,og så bader vi og tar på pysjen! Rundt 19.00 ca gjerne litt før, er det MM som gjelder!10-15 min senere er vesla i seng mett,fornøyd og stup trøtt:) Da våkner hun ved 02-03 tiden og får en liten refill! Så er det morran igjen...
~~ElleMelle~~ Skrevet 11. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. november 2008 5 timer mellom lunsj og middag -det hadde aldri min sultne lille gutt klart. Og så er vel vi på vei mot en måltidsrytme som etterhvert skal erstattes av faste måltider. Og i følge hs skal det være 4 hovedmåltider og to mellommåltider (dette ligger en stund fram i tid da, men nå er jo di måltidene mm). Skjønner ikke hvordan vi skal rekke alle disse måltidene etterhvert jeg, når jeg ikke bare kan ta fram puppen for en kjapp servering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå