MarihønaMedHvitveis Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Hvordan er det med deres små når dere skifter bleier, vasker, kler av og på, stelling generelt? Min hylskriker alltid! Bare vi skal vaske ansiktet med en klut eller skifte en bukse. Kjempeslitsomt! Og stellestunden som liksom skal være kos..
monabea Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Småtten her var også litt sånn i starten, men jeg passet på at han fikk en flanellsklut eller noe over brystet i tillegg til at jeg brukte tid på å roe ham ned ved å ta hodet i hendene mine, løfte det litt opp og oppnå øyenkontakt med ham. Da roet han seg ned, og nå er det bare kos så lenge han ikke er sulten.. =) Badingen er dog et helt annet kapittel. Kun rumpebad er godt innimellom, men prøver vi å dyppe hele ham (minus navlen) i stampen blir det hyling og krampaktig gråt. Jeg håper det blir bedre når vi kan ha hele kroppen under vann, for våt hud mot luft er jo litt kaldt og ubehagelig.
Dr Mcstuffins Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Baby storkoser seg på badet. Enten det er bleieskift eller bading. Man merker at han liker å få av seg klærne Sjekk at dere ikke har det for kaldt på badet. Babyer føler seg jo veldig sårbar når de er nakne. Når det gjelder bading så har jeg aldri hørt at ikke hele kroppen kan være under vann. Men vi har uansett ikke så mye vann i baljen. Derfor legger jeg en våt klut over mage og bryst mens han er i vannet slik at han ikke skal fryse. Lykke til..det blir sikkert kos etterhvert :0)
mammatetogansketette:)) Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Gutten vår koser seg også stort både på stellebordet og i badebaljen. Men er som andre her sier viktig at det er varmt nok i rommet, og også alt annet som er i berøring med barnet. En annen ting er at lyset på badet ofte er skarpt, har dere evt. prøvd å dempe belysningen noe? Går utfra dere har prøvd å stelle etter mat, når baby ellers er fornøyd? Er den som steller stresset senser baby også dette fort... Nå har vi stor badebalje,det går fint (viktig å få rett temperatur, skal være behagelig både å komme oppi og å bli løftet opp fra vannet!) men sånn badeebøtte skal visst være veldig bra, kanskje dere kunne prøve det? De små føler seg veldig trygge oppi disse sies det?! Heller ikke jeg har hørt at navlen ikke skal under vann, det finns jo sykehus som bader nyfødte i sånne bøtter, da blir jo hele kroppen dyppet i vannet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå