aube Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Hei Jeg hadde en senabort i slutten av juni og har så fryktelig lyst å bli gravid igjen. Jeg har ingen barn fra før. Har hatt to MA før senaborten, men de har ikke funnet noen sammenheng. Etter senaborten har syklusen min blitt 35 dager. Den var mellom 28 og 30 før. Denne måneden har jeg heller ikke fått utslag på EL-test, så da har jeg vel ikke hatt eggløsning? Eller er det mulig å ha eggløsning selv om testen ikke slår ut? Skriver her for å høre om det er noen her inne med lignende erfaringer. Tenkte kanskje jeg kunne finne litt trøst..Finne svar på noe av det jeg lurer på. Det kverner rundt i hodet mitt hele tiden. Det er litt trøst i at det er mange gravide her inne som er eldre enn meg (jeg blir snart 38), men jeg begynner å se på hele babyprosjektet som ganske håpløst. Håper noen vil svare meg.
Stine:-) Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Hei på deg aube. Det er ingen god opplevelse å måtte avslutte ett svangerskap, og det blir nok mange tanker rundt det å bli gravid igjen, og følelsen av at tiden går fra en. Jeg måtte avslutte et tvillingsvangerskap i desember i fjor, og synes tiden fram til jeg ble gravid igjen var lang og vanskelig. Jeg brukte ingen eggløsningstester, og hadde jevne sykluser, likevel tok det noen sykluser før jeg ble gravid igjen, på tross av at vi planla sex etter eggløsning. Hvis du har mensen, har du jo hatt eggløsning 14 dager før. Nå er jeg 30 uker på veg med ny baby i magen, men det er jo fortsatt sårt å tenke på de som ikke ble. Gleder meg stort til termin i januar. Håper det ordner seg for deg, og at du får orden på syklusene dine, og blir gravid. Lykke til
UnaH Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Jeg hadde en senabort i januar, men var så heldig å bli gravid bare 3 måneder etter. Er nå i uke 35. Det var godt i forhold til bearbeiding av sorgen, men det var noen tunge uker helt frem til resultatene fra alle prøver viste at jeg bar på et friskt barn. Er fremdeles litt redd for at det kan skje noe med barnet under eller i forkant av fødsel. Jeg tror ikke at det å ha tatt senabort i seg selv har noen betydning for videre fruktbarhet. Jeg har ikke noe erfaring med eggløsningstester el. Men selv har jeg ikke merket at jeg har blitt mindre fruktbar med alderen, snarere tvert imot. Er 38 år nå, 37 da jeg tok senabort. Lykke til videre, og ikke mist motet!!!
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Hei. Jeg hadde en MA i januar. Tok da el tester i febr. , mars, april og mai uten noen utslag. Tok en el test 2 dager før ikm i mai bare for å bruke opp testene(skulle statre på Pergotime etter mens i mai). Da slo den ut gitt. Var positiv som bare det. Funka altså ikke som el tester på meg, men som graviditetstest derimot. Jeg må derfor ha hatt el uten at det slo ut på testene. Men er du i tvil så ta kontakt med gyn for om mulig å få Pergotime. Det er hormoner som gir el et lite puff. Lykke til. ( Jeg er nå 28 uker på vei).
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 Hei, Jeg hadde en senabort (uke21) i 2006. Det tok ca. 4 måneder for oss, dvs. 2 av disse var jeg ikke klar for å prøve igjen, trengte tid for å heles innvendig.. Men det å bli gravid igjen, var det eneste jeg ville. Jeg var veldig engstelig i påfølgende svangerskap, men ble godt tatt vare på av helsevesenet. Fikk verdens fineste gutt:-) Nå er jeg gravid igjen:-) Lykke lykke til!!
KEL1 Skrevet 22. november 2008 #6 Skrevet 22. november 2008 Jeg hadde en senabort eller dødfødsel som jeg kaller det i uke 24 for litt over ett år siden. Jeg har ingen erfaring med eggløsings tester. Men det jeg kan si er at fruktbarheten min ikke ble påvirket av det forrige svangerskapet. Jeg er nå 26 uker på vei og alt ser bra ut. Om du er bekymret for din fruktbarhet så råder jeg deg til å oppsøke lege å få det sjekket. På den måten slipper du å engste deg unødig, og om der skulle være noe problemer enten hos deg eller hos din partner så har dere fortsatt tid på dere til å få eventuell medisinsk behandling. Om man skulle ha fruktbarhetsproblemer tror jeg det er like greit komme i gang med aktuell behandling så snart som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå