Gå til innhold

KLIKKER...Han våkner jo 5-6 ganger om natten nå!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingenting hjelper...han sputter ut smukken og vil bare ha puppekos.

Nå er han 5,5 mnd og trodde han skulle begynne sove lenger om natten nå ikke at han skulle våkne å ha flere måltider om natten.

Grøt har han fått i en og en halv mnd så kan ikke vere den.. og fruktmos og middag får han jo tidlig på dag...

Noen med råd??

Skrevet

Da hadde jeg kutta ut nattpuppen, rett og slett!!! Emilie starta sånn her for rundt en mnd siden og, så nå holder jeg på meg avvenning av henne! :) Første runde avvenning gikk fint, men så fikk hun jo helt typisk feber da og nekta å ta flaske, så da ble det pupp igjen slik at hun fikk i seg væske! Men nå er det slutt på nattapuppen ja! Har et prinsipp at hun ikke får pupp etter hun har lagt seg og før kl 6 om morgenen uansett!

Begynner å gå bra nå , gleder meg til å få en hel natt gjennomgående med søvn! :)

Skrevet

Har du tips til hvordan jeg bør gjøere det??

Skrevet

Det jeg har gjort er det at når jeg hører det at hunvåkner litt til så stapper jeg i henne smokken før hun er bevisst på at jeg gjør det! SÅ legger jeg kosekluten hennes inntil henne så sovner hun! :) Eller så har det vært 1 skriketokt på natta, et par ganger så har hun grått og sutra i over 1.5 time, mens i natt så ga hun seg etter 1.5 minutt! :) Har bestandig tilbudt henne vann, og hvis hun ikke har ville hatt det, så viser det jo det at hun bare vil ha den kosen med puppen! :) Jeg har stått ved senga og nynna og stryki henne over hodet, har hatt henne i hendene og gynga.... :) Hold deg rolig hele den tiden samme F hvor trøtt du er! :) Tilslutt så sovner ungen rett og slett av trøtthet! :) Kan ta noen netter , men så skjønner ungen det at det rett og slett er slutt på serveringen og da orker ikke ungen å våkne på natta lenger! :)

Hold deg steinhard!! :) Eller om du har muligheten til det, legg deg innpå et annet rom og la pappan ta nattvåkinga de nettene det står på! :)

Skrevet

Jeg har AKKURAT samme problem, bortsett fra at babyen min er straks 3 måneder gammel... Sovner ikke før i 21 tida og sover da til ca kl 0200... Så erdet amming og tilbake i senga.. Men så våkner hun hver time frem tilkl 0700 - da er hun lys våken. Har prøvd smukk, samsoving - ingenting funker. Sik har vi hatt det i en uke og jeg holder på å bli gal.. Tips noen?!

Skrevet

Hei hei

Jeg har også akkurat samme problem. Min er 4 mnd og hun kan sove sammenhengende fra kl 18- 24 uten problem, men så begynner ammehysteriet. Det har pågått i 3-4 uker nå og det ser ikke ut til å bli noe bedre. Kan vel ikke nattavvenne henne allerede? Jeg har merket meg at når pappa tar nattøktene og gir henne flaske så er hun ikke så interessert. Vurderer å begynne å gi henne flaske for å se om det kanskje vil vil hjelpe.

Jeg ønsker også veldig gjerne tips.

Skrevet

Barn under 6 mnd skal ikke avvennes noe som helst! :-)

Skrevet

Ella: Babyen din er jo ikke tre måneder engang ennå, og sover faktisk 5 timer sammenhengende tidlig på natta! Det er jo nesten å sove rundt det. Helt normalt at så små våkner endel på natta.

Barn under 6 måneder er alt for små til å tenke på nattavenning ennå. Morsmelk er lett fordøyelig, og de blir sultne. Samtidig er det det beste og sunneste vi kan gi dem.

Min erfaring, og det jeg har hørt fra andre er at slikt går i faser. Det kan være en periode med dårlig nattesøvn, men plutselig går det bedre av seg selv. Sov litt selv på dagen, så orker man natta bedre.

Skrevet

Dette problemet har jeg også.

Hun våkner for mat 4 ganger på natten og er 7 mnd. noen som har tips til hvordan nattavenne en unge som ikke bruker smokk?

Hun er spiser ikke så veldig myefast føde på dagen enda men jeg er redd for at når hun får mat på natten så spiser hun seg opp da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...