Gå til innhold

TO bankende hjerter!

MK73

Anbefalte innlegg

Etter 4.5 år, 5 IVF/ICSI-innsettinger av tilsammen 8 egg viste det seg idag TO bankende hjerter på ultralyd-skjermen :-)

Vi fikk UL 6 dager tidligere enn planlagt pga at jeg har hatt to blødninger de siste 10-12 dagene. Heldigvis så alt helt fint ut, og legen sa at når det ser så bra ut og vi er kommet til uke 7 (imorgen) så blir det nok noe utav det her...(selv om man aldri kan være helt sikker).

Vi kunne gjerne fortelle de vi ville, mente han, vi kommer nok likevel ikke til å kringkaste det på noen uker til - men det er jo deilig å høre ham si det (og han vet hva han snakker om, med mange års erfaring på Rikshospitalet og nå på Aleris med fokus på fertilitet).

Legen ble litt stille til å begynne med..det viste seg at han noen øyeblikk hadde trodd at det var TRE der inne.. men heldigvis var det "bare" to. Så nå begynner det svært sakte, men sikkert, å gå opp for oss at ikke bare skal vi bli foreldre til sommeren, ikke til et, men TO barn! Snakker om verdensomveltning :-)

Fortsetter under...

Gratulerer så mye, så fantastisk:-) Dette fortjener dere virkelig. Du kan glede deg. Pass godt på deg selv og "rug" godt:-) Det er både psykisk og fysisk stressende med alle forsøkene. Heldigvis glemmer du det fort når barna er født.

Vi har som dere hatt mange forsøk. Vi hadde 4 ordinære og 4 frys på 4 år, så ble vi naturlig gravide i august i fjor. Skikkelig bombe!!! Ble gravid mens jeg ventet på neste menstruasjon for da skulle jeg begynner på medisiner for å sette inn egg i naturlig syklus. Fikk vite om graviditeten hos gyn. Han måtte sjekke slimhinnene fordi jeg bare hadde småblødninger, men ingen skikkelig menstr. Så mens jeg ligger der i stolen får jeg beskjed om at jeg allerede er gravid - i uke 6..... Fikk virkelig sjokk kan du si. Hadde ingen idè om at jeg kunne være det. Hadde gått på metformin i to mnd, så det var nok det som gjorde "susen".

I tillegg hadde jeg et grusomt svangerskap, men som nemnt ovenfor, en glemmer fort. Vi har allerede tenkt å prøve på ny med metformin så fort jeg er ferdig med ammingen. VI har lyst på to tette barn. Nå har vi en på 7,5 år og en på 6 mnd, så de ble ikke så "tette". Håper nå på en liten til. MEN, vi er overlykkelige for de to flotte guttene vi har fått:-)

Ønsker deg lykke til. Kommer nok til å følge med her inne for å se hvordan det går.

Fikk en link på Assistert befruktning om en fantastisk sang som passer;

Withney Houston og Maria Carey - When you believe. Søk på youtube.

Klem

Gratulerer så masse ikke.... bare med en baby i magen, men TO små spirer :-))))))))

Herremin så morro. Ja dette blir omveltning i livssituasjonen, men det klarer du helt sikkert veldig fint...uten tvil!!

Ta godt vare på deg selv og småspirene

Varme klemmer fra meg:o)

Annonse

Åh dette er jo bare så kult:-))))))))))))) Gratulerer:-))))))

Husker jeg var så spent på vår UL. Satte inn to egg, men ble "bare" ett barn. Men den spenningen. Må være helt fantastisk å få oppleve å se to bankende hjerter på en gang.Skjønner godt legen ble stille en stund hvis han trodde det var 3 der inne. He he. Ikke så greit med 3 på en gang. Vi ønsker jo å ha de der inne så lenge som mulig så de kan modne ordentlig. Men tvillinger er bare gøy:-))))))))))

Lykke til med svangerskapet:-)))))

Tusen takk!

Vi satte inn to egg. Utrolig at begge festet seg, gitt at vi har fått inn til sammen 6 egg før, i 4 innsettinger, uten så mye som en kjemisk graviditet... I tillegg var et av eggene umodent da det ble hentet ut og kun todelt da det ble satt inn - men nå er det like stort som "storesøster/-bror".

Annonse

Så fantastisk! Det er så flott at du kom over hit til slutt du og, også dobbelt opp da. Så gøy! Kos dere masse fremover.

Jeg er kommet helt til uke 22, snart 23, fått mage, sett han, hørt han og tror jeg har kjent han, men fortsatt så tror jeg ikke på at det er noe der. Tror ikke det kommer til å gå opp for noen av oss før vi har babyen i armene.

Lykke til videre! :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...