Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Har ganske mye erfaring med små barn så er vel derfor jeg stusser litt. Vanligvis når små barn begynner å snakke og skal omtale en ting som sin, så sier de jo navnet sitt og så "sin", f.eks om barnet heter Ola så sier det "Ola sin" istede for "min". Slik gjorde eldste barnet mitt også, men minste på 17 mnd sier "min" og har aldri sagt navnet sitt og så "sin". Andre med så små barn som også sier dette og rett og slett har hoppet over den andre måten å si det på?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Jeg har 5 barn og kan ikke si at noen av dem egentlig har startet med det. De sier gjerne min ei stund til de lærer å sette sammen flere ord til setninger. Vår minste er nå 19 mnd og hun har fortsatt bare enkle ord. Hun går rundt og sier min nå. Tror nok den andre måten å si ting på kommer etterhvert som språkforståelsen utvikler seg jeg da.
En liten mamma Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Jeg vil nok også si meg enig med anonym over her -tror det er mest vanlig å si "min" først, og så videreutvikle med flere ord i setningen etterhvert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå