SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Her hos oss er farmor , bestemor.. Mormor er mormor
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Tror det er litt stedsavhengig. Her er som oftest mor og far mammas foreldre, bestemor og bestefar er pappas foreldre, evt bare mor og far med stedsbenevnelse, tror det er vanligst ("mor i vika, far på xxx, mor på xxx"). Få bruker mormor/morfar/farmor/farfar.
MintCondition Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Hos oss er min mor bestemor, siden hun selv ikke ville være BÅDE farmor og mormor..(jeg har brødre med barn . Dermed blir mannens mor farmor, naturlig nok
Honningmelon Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Alle fire kalles for bestemor og bestefar.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Ok, hos oss er det komplisert. Stesønnen min kaller begge sidene for bestemor og bestefar på ........ og bestemor og bestefar på......... Nå er det dessverre slik at sambo mistet begge foreldrene sine før vår sønn ble født. Slik at vi omtaler fortsatt hans foreldre for bestemor og bestefar på ....... fordi at hans eldste sønn gjør det. Men vi snakker jo lite om de til ungene i det daglige da. Min far blir kalt bestefar, hans kjæreste var opprinnelig Beste xxx (dvs navnet), men hun har selv forkortet det så nå er det kun bestfar og beste. Min far kunne aldri blitt kaldt morfar, for han ser ikke ut som morfar ;o) Min mor døde da jeg var barn, men vi vil vel etterhvert omtale henne som mormor når vi skal snakke om henne. vet ikke, vanskelig, hun var jo 36 år så vanskelig å skulle omtale henne som noe såpass gammelmodig. Selv er jeg vokst opp med mormor og morfar, bestemor og bestefar.
Iselilja Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 Enig med deg MintCondition (eller mamman din da). Synes de med barn av begge kjønn burde ha "førsterett" på å være bestemor/bestefar, dersom det andre besteforeldreparet bare har døtre/sønner. Så blir det ikke så masse for de gamle å holde styr på
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 11. november 2008 #9 Skrevet 11. november 2008 Svigers: Bestemor og bestefar Mamma og pappa: Mor og far
pandabjørn Skrevet 11. november 2008 #10 Skrevet 11. november 2008 på min side er det mormor og bestefar og på mannens min side er det farmor og farfar og det har jeg bestemt
Koseklompen Skrevet 11. november 2008 #11 Skrevet 11. november 2008 Mor og Stefar - Bestemor og bestefar. Er de eneste besteforeldrene hun har.
Gjest Skrevet 11. november 2008 #12 Skrevet 11. november 2008 mormor og farmor morfar er bestefar Alle har valgt tittel selv, men farmor var en stund bestemor, til hun falt på farmor.
Raych Skrevet 11. november 2008 #13 Skrevet 11. november 2008 Mamma og pappa er besteforeldre, mens svigers er farmor og farfar.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 11. november 2008 #14 Skrevet 11. november 2008 Mormor og XXXXX (mammas kjæreste), pappa er død.... Farmor og Farfar
UnePune äntligen hemma! Skrevet 11. november 2008 #15 Skrevet 11. november 2008 Her fikk foreldrene våre velge selv hva de ville "hete" - egentlig ville de være bestemor og bestefar på begge sider, men foreldra mine blei til slutt mormor og morfar =P
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 11. november 2008 #16 Skrevet 11. november 2008 Vi sier mormor, morfar og farmor. Farfar er død. Da jeg var liten hadde jeg mormor og bestefar. De var gift med hverandre. Jeg var første barnebarn og min mamma ville at jeg skulle si bestemor og bestefar. Men min kjære mormor ville aldeles ikke kalles for bestemor for da ble hun så gammel. Dermed laget jeg mitt eget kompromiss og sa bestefar og mormor. Pappas foreldre var døde før jeg ble født. Eldstejenta mi sa til å begynne med bestemor og bestefar i .... og bestemor og bestefar i ...., men etterhvert begynte hun helt av seg selv å si mormor go morfar, farmor og farfar. Av og til gikk det litt i ball og morfar ble til farmor og omvendt.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 11. november 2008 #17 Skrevet 11. november 2008 Vi har ikke så mange igjen siden min mor ikke lever lengre og faren til mannen min har dratt sin kos, så det ble enkelt. Svigermor er farmor, min far er morfar. Hans samboer igjen er bestemor, hun er en herlig person og får ærestittelen :-)
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 11. november 2008 #18 Skrevet 11. november 2008 besteforeldrene til ella på farssiden er bestemor og bestefar Moren min ville bli kalt for Mommo, og faren min ville at ella skulle si bestefar på bulgarsk (siden pappa er derfra) så da kalles han for djado!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 11. november 2008 #19 Skrevet 11. november 2008 hos oss er mormor mormor, snuppa har ingen farmor men de ville blitt farmor.. vi sier farfar,, men morfar det er bestefar hos oss
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 11. november 2008 #20 Skrevet 11. november 2008 gommo og goffa bestemor og bestefar
erteposen + 4 Skrevet 11. november 2008 #21 Skrevet 11. november 2008 Mormor er bestemor, og farmor er farmor. Begge ville hete bestemor, og det har ikke jeg noe problem med. Svigerfar ville være farfar da..
LillyLilly Skrevet 11. november 2008 #22 Skrevet 11. november 2008 Sambo sine foreldre er Bestemor og Bestefar, det var de fra før av! Mens min mor er Besto, Pappa ville blitt Besten, men han døde tre dager etter Nicklas ble født, så vi kommer til å kalle han for Hisdal-Besten, det er der han er begravd. Vet det høres litt sykt ut, men det virker på en merkelig måte betryggende for meg! Da vet jeg liksom hvor han er på en måte!! Ble mye tull det der!!
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 11. november 2008 #23 Skrevet 11. november 2008 Mormor og morfar Farmor og farfar.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 11. november 2008 #24 Skrevet 11. november 2008 bestemor = farmor. Så her sier vi mormor og bestemor:)
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. november 2008 #25 Skrevet 11. november 2008 Svigers er bestemor og bestefar Mamma er Mosse Pappa er morfar, de få gangene han blir nevnt Jeg selv har bestemor (mormor) og farmor og farfar..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå