Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår blir veldig tett i nesa når han sover.. Så tett at han våkner.. Så det har blitt maaaange søvnløse netter den siste mnd :(

Vi drypper med miwana nesedråper, har bygd opp under senga så han ligger høyt med hodet og suger snørr med "snørrsuger'n"...

Men han blir ikke bedre.. Er det noen andre som har gode forslag mot tett nese??

Vi har også vært hos lege, men der var det ingen hjelp å få...

Han hoster ikke å har ikke feber.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ammer fungerer det bra å dryppe morsmelk i nesen. Ufarlig og effektivt. Vi har også fått babyen vår til å sove på siden når hun er tett i nesen og det har også fungert. Ikke altid enkelt å få dem til å ligge på siden men ta hjelp av en pute eller en sammenrullet dyne så går det som regel greit. Lykke til med den tette nesen deres!

Skrevet

Vi har brukt saltvann i en sprøyte som vi har spyla nesa hennes med. Det er det som har fungert absolutt best. Hadde en runde med henne på barneavdelingen på sykehuset når hun var fire uker gammel. Men ble ikke mye klokere der... Snørrsuget fikk vi ikke til på henne, men fikk jordmorsug på sykehuset så det har vært flittig i bruk. I tilegg har vi brukt en hårnål til å pirke ut busene med når det er helt tett... men det syntes jeg er litt små skummelt, så prøver bare å gjøre det når hun er helt tett.

Ellers vil jeg nevne at jeg ble advart på sykehuset om å bruke morsmelk i nesa til babyer som er mye tett. Mye morsmelk vil legge seg som slim i nesa til babyen og egentlig bare gjøre ting værre.

Skrevet

Hvis ungen er pottetett så ville jeg en gang i blandt brukt Rinexin!! Vi ble anbefalt dette på Emilie da hun slet max med tett nese! Ble fortalt det at saltvann bare fungere der og da og gjorde til at ungen ble mer tett rett etterpå!

Skrevet

Saltvann har null effekt på snuppa vår... Kjøp Rhinox nesespray 0-2 år, den er helt trygg for de minste.

Da blir nesa åpen iløpet av kort tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...