Gå til innhold

Synes dere at sex med dyr skal være forbudt ved lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på avstemninger i både norske og svenske aviser at det faktisk er noen som ikke synes det skulle være forbudt. Jeg vet at man ikke kan ta slike undersøkelser seriøst...men men

Jeg synse helt klart det skal være forbudt! Stakkars dyr!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Tror neppe noen her inne uansett vil innrømme at de syns dyresex er greit, så det blir nok en unison tråd.

Skrevet

Eh.... jeg trodde faktisk det var forbudt ved lov jeg da...... Men siden det tydeligvis ikke er det så, JA!!!!!!!!

Skrevet

Er det noe å spørre om??? Det burde jo ikke være noe alternativ!!!

Skrevet

Men, hvordan fange opp alle mørketallene, tenker på de penere fruer med pudlene sine...Skjulte kamera, kanskje?

Skrevet

Tja.

Det er jo mange ubehagelige ting folk gjør med dyrene sine. For ikke å snakke om at vi spiser dem. Så egentlig ser jeg ikke hvordan dette blir annerledes. Klart det er ekkelt, men lovverket bør jo ikke være basert på hva vi synes er ekkelt.

Skrevet

Selvfølgelig.

Det burde vært forbudt ved lov å ha sex med hva som helst som ikke er i stand til å si nei eller til å forsvare seg på annen måte.

Skrevet

Synes ikke dette har noe med ekkelt å gjøre. Det er heller et overgrep på et dyr, som i tilleg kan skape stor smerte og skade. Jeg syns det helt klart skal være et spesifikt forbud mot dette, da slike overgrep vanskelig fanges opp under andre dyrevernsbestemmelser.

Skrevet

Den var til pilen...

Skrevet

Ehm,, jaaa??

Skrevet

Selvfølgelig skal det være greit - så lenge dyret selv sier det er greit:)

Skrevet

Andre dyrevernsbestemmelser fanger jo opp unødig smertepåføring, gjør de ikke? Det bør de i hvert fall gjøre.

Men er det f.eks noe mer smertefullt for sauen å bli utsatt for en kåt gubbe enn det er å bli utsatt for en veterinær som inseminerer den?

Jeg ser en del juridiske problemer med det, uten at jeg er noen stor fan av dyresex, liksom.

Skrevet

til pilas informasjon, så er det ikke veterinæren som insiminerer sauene. DEt gjør bonden selv... De fleste saubønder bruker faktisk væren (hansauen) og praktiserer mer eller mindre fri sex i fjøset i desember... Det var en liten digresjon.

JEg er helt klart FOR et forbud mot dyresex!!!!

Jobbet i et kufjøs for endel år siden. Reagerte på at ofte når jeg kom i fjøset så var saker og ting flyttet på. Spesielt en sånn krakk som vi hadde der.

Etterhvert kom det frem at postmannen hadde vært innom og hadd seg litt med ei spesiell ku. Var den samme kua hver gang. Krakken sto iallfall bak den kua når han hadde vært der. Bonden tok ham på fersk gjerning en kveld han kom hjem og så at det var folk i fjøset. Mannen ble dømt og måtte sitte noen mnd i buret. Men tror han ble dømt etter dyrevernloven og ikke etter et forbud mot dyresex.

Skrevet

Vel, hvorfor er det forbudt å ha sex med barn?

Er det "noe mer smertefullt for barnet å bli utsatt for en kåt gubbe enn det er å bli utsatt for en lege som gir det vond medisinsk behandling"?

Barnet vil sannsynligvis oppleve begge deler som et overgrep.

Sex bør være basert på frivillighet (selvsagt), mellom to likeverdige parter som er bevisst det de gjør (her forklares forbudet mot sex med barn, og her burde forbudet mot sex med dyr komme inn).

Skrevet

Jeg synes all ikke-samtykkende sex skal være forbudt.

Jeg mener hverken dyr eller barn eller bevisttløse er i stand til å samtykke.

Skrevet

Jeg synes det bør forbys. Jeg har litt problemer med å sette ord på hvor perverst jeg synes dyresex er, og jeg finner det svært skremmende at det hevdes at det er så store mørketall. Hadde fått fullstendig bakoversveis og kastet ut en fyr som viste seg å ha sex med bikkja. For meg er det helt absurd.

Skrevet

Fordi hele samfunnsstrukturen vår setter mennesker i en særstilling. Barn har rettigheter i egenskap av å være mennesker, mens dyr - vel, vi spiser dem. Den dagen det blir samfunnsmessig akseptabelt å spise ungene våre, kan vi sammenligne de to.

Implisitt i det at vi synes det er greit å spise dyr, ligger vel da at vi tillegger dem mindre verdi. Akkurat som andre levende greier, som blomster og insekter.

Jeg sier som nevnt ikke at jeg er noen pro-dyresex-aktivist, men at jeg ser en del vrienheter med å forby dette. Fordi vi tillater andre aktiviteter som antagelig kan plage dyret langt mer og er omtrent like nyttige - sirkus og saueklipping og slikt.

Skrevet

Så fordi dyr blir utsatt for så mange andre overgrep kan vi like gjerne tillate at de blir voldtatt også?

Skrevet

Jeg personlig tillegger dem ikke mindre verdi, men samfunnet som sådan gjør det - dessverre. Sirkusdyr bør bli forbudt, saueklipping er vel bare godt for dyret, men jeg har dessverre ingen sau for hånden å spørre om det: P

For øvrig synes jeg logikken din halter litt, mulig jeg er trøtt, altså. Men: Fordi vi spiser dyr, skal det være tillatt å ha sex med det? Dyret blir forhåpentligvis avlivet fort og humant (og her er det mye svin på skogen, jeg vet det), mens sex med et menneske er helt unaturlig for sauer (for å holde oss til dem) og vil være ubehagelig.

Og: Fordi vi tillater en aktivitet som er plagsom (jfr.sirkus), skal det da legitimere en annen plagsom aktivitet (humansex)?

Vi vet nå at de fleste pattedyr har samme type nervesystem som mennesker og kjenner smerte og redsel. Sex med mennesker vil stride mot dyrets naturlige behov og instinkt (for ikke å snakke om menneskers!). Blomster og insekter er i en helt annen nevrologisk "situasjon" og er irrelevant i denne sammenhengen.

Og tillegger vi egentlig dyr mindre verdi fordi vi spiser dem? For indianerne hadde bøffelen stor verdi, den holdt dem jo i live, og indianerne holdt fester til bøffelens ære og sørget for å ikke drepe flere enn de hadde bruk for og bestanden tålte. (Det var det først Christofer& kompiser som gjorde.) Vel. En digresjon der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...