Gå til innhold

Jeg har født :) (litt dramatisk - hastekeisersnitt)

Anbefalte innlegg

Vi tjuvstarta vi!

Natt til 23.10 fikk jeg en styrtblødning hjemme og ringte ambulansen. De kom på under 10 minutter. Jeg hadde ikke noe særlig vondt, så jeg skjønte ikke alvoret, selv om det var mye blod det dreide seg om. Men på vei til sykehuset begynte det å gjøre skikkelig vondt, og blodtrykket mitt var høyt. Framme på Ullevål fant de fosterlyd på 79 og klassiske tegn på morkakeløsning. Plutselig gikk alt veldig fort. "Vi skal ta ut babyen din nå," sa en overlege og så løp de til operasjonssalen med meg. Fra vi ankom sykehuset til jenta var ute, tok det 14 minutter, 4 av disse var på operasjonssalen. Det hadde vært fullt av blod i magen da de åpnet, men jenta gråt med det samme. Da hadde jubelen stått i taket, kunne jordmor og overlege fortelle neste dag. "Dere hadde ikke hatt en halvtime til," sa overlegen, "det var flott at dere ringte ambulansen så raskt". "Oj!" tenkte jeg, og begynte å tenke på hva som hadde skjedd dersom det var rushtrafikk etc. Heldigvis var det nattestid og vi hadde Mosseveien for oss selv.

Vi har tilbragt halvannen uke på intensiven, fordi babyen pustet ujevnt. Men nå koser vi oss hjemme med lille, skjønne mirakelbaby Ariana Elisabeth - vitale mål ved fødsel: 47 cm og 2255 gram.

Fortsetter under...

Annonse

Huff, det var jo en kansje ingen god måte å føde på! Tenker du hadde mange tanker frem til babyen var ute! Men må jo gratulere deg som 1. mann som har født i Desember forumet :) og håper det går bra med dere fremover!

Annonse

Heisann, har gratulert deg på en annen tråd, men slår til & gratulere her og :o) Velkomen til verden Prinsesse Ariana Elisabeth! Hvor lenge før termin kom hun?? Ønsker dere masse lykke til videre :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...