Gå til innhold

Hjelp! Hun bæsjer 2-3 ganger mellom hvert måltid (som er hver 2. til 3. time)...normalt å bæsje så ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun begynner å bli veldig sår nå, stakkar... Hun er til og med masse våken om natta, fordi hun etter hvert måltid ligger og presser til hun får bæsjet.. Og da må jeg jo bytte på hene - og da våkner hun skikkelig til... ÅÅÅHHH!!! Det kommer ikke masse om gangen, men hun må jo byttes på uansett...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er forresten 3 mnd, og drikker bare morsmelk. Kjenner ingen tenner..

Skrevet

anyone??

Trenger også tips til heling av sår stump..

Skrevet

min gutt bæsjer også veldig ofte.. ikke mye i gangen, men det kommer noe hele tiden. han ble også kjemperød som du selv sa, så jeg kjøpte salven inotyol (anbefalninger fra dem her inne) den virket veldig fint. han bæsjer også om natta, men blir kjempevåken om jeg skifter på ham, så jeg ser det heller ann, og smører godt med silulen før han legger seg. når jeg tar ham på morgenen har han ikke vært rød heller.. så er det viktig at de får lufte stumpen godt.

Skrevet

Hehe, dette høres kjent ut!! Lillejenta mi er bare 4 uker da, men bæsjer MYE!! Og ikke sjelden får vi også en skikkelig sprutbæsj på stellebordet, heheheh...oppetter vegger og gulv..digg...

Hun bæsjer gjerne en gang når hun våkner, før amming, pluss en gang etter amming. Og hun ligger også og presser skikkelig etter hvert måltid, om natta også, så tar jo litt tid d hele. Bleia må jo skiftes, og da blir hun jo knall våken...skikkelig slit. I tillegg er hun skikkelig treig ved puppen, trenger mange rape og gulpepauser, samt at hun har vanskelig for å sovne igjen. Så fra hun våkner til hun er ferdigspist og sover igjen, kan d gjerne gå to-tre timer, og d føles leeeenge midt på natta...=( Ikke no sovning ved puppen her nei!

Hun er også veldig sår nå pga all bæsjen, og vi fikk råd av legen om å smøre m canesten (sopp-drepende). Men ikke sikker på effekten enda, har bare brukt den et par dager nå.

Veldig slitsomt d hele, men trøster meg m at d vil jo bli bedre m tiden (forhåpentligvis:). Så lenge vi slipper unna kolikk, er jeg fornøyd!

.

Skrevet

Mi også er sånn, i natt bytta jeg 4 bæsjebleier fra 23 til kl 7... Kunne fint ha bytta flere også, men må innrømme at jeg av og til lar henne ligge litt med bæsj i bleia. Sikkert ikke så smart, men man kan jo ikke bytte bleie hver time døgnet rundt?!!? Hun jobber fælt med denne bæsjinga da. Trykker og skriker stakkars. Også er det nesten alltid grønt det som kommer ut...

Hun er av og til litt rød, men prøver å lufte stumpen litt hver morgen mens vi kose og masserer litt på stellebordet. Har også smurt med sinksalve et par ganger og da har hun vært fin igjen til neste bleieskift.

Jeg er forresten også storfornøyd så lenge kolikkmonsteret holder seg unna!!!

Skrevet

Hva tørker du henne med da? Jeg bruker bare vaskekluter, våtservietter blir hun rød av med en eneste gang... Men når vi er ute på noe er det veldig tungvint å ta med vaskeklut...

Skrevet

Jeg bruker Mesoft kompresser med lunkent vann. Om bæsjen sitter fast i stumpen skvetter jeg på noen dråper med babyolje på kompressen. Da sklir det meste rett av.

Våtservietter brukes kun når det er stell ute. Har fått litt angst for å bruke det etter at jeg fant ut at det er supert å bruke som flekkfjerningsmiddel på klær :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...