Gå til innhold

Til Herkules eller andre som vet mye angående permisjon og lønn..

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om noen kan svare meg på dette...

Jeg og mannen venter vårt første barn i Mai. Jeg jobber fulltid, så opparbeider meg full fødselspermisjon(Får utbetalt lønn fra arbeidsgiver i permisjonstiden)

Saken er den at min mann skal jobbe utenlands fra januar 2009 og i 2 år fremover. Jeg har tenkt å være der hele permisjonstiden min pluss kanskje enda lenger. I kontrakten han har står det at det skal følges de reglene som er i det landet han skal til. Så derfor har han fått beskjed om at han ikke får pappapermisjonen på 6 uker.

Er det noen mulighet for at disse 6 ukene kan overføres til meg? Eller mister vi dem?

Fortsetter under...

Men han har jo spart seg opp rett fordi om ha jobber i utlandet. Får jo lønn fra norsk arbeidsgiver... Bare det at de følger landet han jobber i sine regler når han er der. Den dumme kontrakten de har som kan for dette.....

Hvis du skjønner hva jeg mener...

En slik situasjon som du beskriver kommer lite klart frem i lovverket. Her vil jeg tro det blir gjort en skjønnsmessig vurdering ifht situasjonen dere er i.

Er nok ikke mulig for noen å gi deg noe klart svar på det her, og du burde søke om å få overført de seks ukene til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...