Gå til innhold

Har vert på UL

Ronja-73

Anbefalte innlegg

Var på UL i går. Der viste det eit bankende hjerte, MEN det var ikkje komt så langt som det teoretisk skulle i følge siste mens og tatt i betraktning at eg har lang syklus. Er berre ca 5,5 og eg skulle vert i veke 7/8.Dvs at eg fekk positiv test etter 1 veke. Så no er eg bekymra for at det er noko gale at det ikkje vokser som det skal. MEN det var eit pankande hjerte der og så mykje har vi ikkje sett før. Så det er positivt.

Fekk også vite at det ikkje hadde funnet noko på blodprøvene som vi tok i forbindelse med utredningen. Men vi venter fortsatt på DNA/kromosom-prøver. Disse får vi først vite om 1 desember.

No venter eg spendt til neste mandag og ny UL-time. Håper det har vokst......

Fortsetter under...

Hei Ronja-73

Først: Gratulerer med å ha sett et bankende hjerte! Det er i alle fall liv der inne :o)

Så: Skjønner godt at du blir litt bekymret. Men det vokser i rykk og napp de første ukene sier de. Det er bra å få ultralyd så tidlig, men det kan samtidig gjøre det litt ekstra nervepirrende. Så det blir veldig spennende for deg neste mandag. Gleder meg til å høre gode nyheter fra deg :o)

Er det noe spesielt du gjør denne gangen i forhold til de andre gangene? Lurer bare litt siden jeg skal igang med IVF i løpet av neste mnd...

Hei! Så flott å se ett bankende hjerte da:) Skjønner deg jo så godt når du er bekymret fordi det ikke var så stort som du hadde regnet med, men som Emeline sier så vokser de litt forskjellig, pluss at tror ikke det er så enkelt å måle nøyaktig. Jeg krysser i allefall fingrene veldig for deg - unner deg så å gå jula i møte med en spire der inne;) Fortell oss hvordan det går!!

Først; gratulerer med bankende hjerte!

Så for å berolige deg litt: Jeg opplevde det samme i starten. Kom f.eks til UL i det jeg trodde var uke 6, men de kunne fortsatt ikke se bankende hjerte og mente jeg bare var ca. 5 uker på vei. Det samme skjedde uken etter da jeg fikk konstantert bankende hjerte (dvs. lå en uke etter). Men da jeg var kommet nesten 9 uker på vei, viste UL at jeg var komt omtrent så langt som menstermin skulle tilsi. Så alt er nok i orden skal du se :-)

Alt for øvrig bra med meg. Straks 19 uker på vei og på rutineUL så alt ut til å være normalt :-). Også terminen der stemmer overens med menstermin.

Da er eg 7,5 veke på vei. Har vert til UL igjen i dag og det banka fortsatt. Det hadde vokst godt også , så no er eg ca 7,5 veke på vei. Såg faktisk at den bevegde seg. Legen sa: Såg du at den bevegde seg ?

Så etter forrige mandag på UL, har det no vokst 2 veker... Så det har vist vokst i rykk og napp ja.

Så no er det berre å vente til neste time om 4 veker. Skal til Gyn.pol 1 des og få svar på prøver i forbindelse med utredningen. Så har tenkt å spørre legen om han kan ta ein titt da også.

Alt var bra i dag, Hurra. Eg er no foreløbig litt ovenpå :-) Har fått termin 6 juli.

• 2 uker senere...

Annonse

Har vert til lege på Poliklinikk i dag og fått svar på blodprøvene i forbindelse med utredningen. Dei var alle heilt fine så dei har ikkje funnet noko orsak til tidlegare aborter.

Fekk også UL igjen i dag. No er eg 9+3 og det målte 2,7cm. Håper dette går vegen og ser no fram til ny kontroll på Poliklinikk for Gravide om 14 dager. For kvar veke som går og det går bra, jo større er håpet om at det denne gang skal gå rette vegen.

Sidan eg er sykmeldt får eg tid til å slappe godt av. Gjør minimalt og går heilt inn for rugeoppgåva.

Håper eg snart leser her inne om at dere har fått spire også.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...