Gå til innhold

Har dere kjent liv enda?

Anbefalte innlegg

Jeg er 15 uker på vei nå, og i går kveld var jeg så sikker på at jeg kjente masse sparking! Jeg la til og med hånden på magen for å kjenne om det kjentes fra utsiden, så sterke bevegelser var det!

Men jeg trodde det var for tidlig å kjenne liv? Jeg tror jeg var ihvertfall over uke 20 før jeg kjente liv første gang i forrige svangerskap, men da var det så sterke spark at jeg kjente det godt med hånden og. Så jeg hadde vel kjent liv tidligere, uten å være sikker. Visste jo ikke hva jeg skullle kjenne.

Men i dag har jeg lest på uke for uke at far kanskje snart kan kjenne bevegelser hvis han legger hånden på magen og dytter fra den andre siden...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139085312-har-dere-kjent-liv-enda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 15 uker på vei jeg også,førstegangs vel å merke. Ligger musestille hver kveld og prøver å kjenne etter uten hell hittil. Men i går kveld rett før jeg sovnet tror jeg jammen jeg kjente liv!

Plutselig kjente jeg en rask, lett "blafring", ikke akkurat bobler som mange beskrvier men mer som et lett lite tramp inni magen! Kjente det på rett sted tror jeg, så det må vel ha vært babyen!!!??

Ble så glad, siden det er 4 uker siden jeg hørte hjertelyden, deilig å igjen få et tegn til at det er liv der inne <3

ja, jeg vil heller kalle det blafring, enn bobler!

"bobler" har jeg aldri kjent...

Jeg kjente det også på samme sted hele tiden, og mange ganger, så tror ikke det var luft eller lemus eller noe sånt. Jeg lå på siden, og det sparket, eller "blafret" mot magen mot madrassen. Jeg er temmelig sikker på at det var babyen! :D

Gleder meg sånn til å kjenne bevegelser der inne igjen, da er jeg ordentlig gravid!

jeg er førstegangs, 15+2 og jeg kjente liv for første gang for ca 2-3 uker siden.. da var jeg litt usikker på om d kunne være det.. men nå er jeg helt sikker.. jeg vokner om natten, vist jeg ligge for lenge på siden, av voldsom (som jeg kaller det) "svømming" hehe.. :) jeg har kjent liv nesten hver kveld i 4-5 dager.. så nå gleder jeg meg masse til å få kjenne kraft sparkene:)))

Å, dere er alle i uke 15. Jeg er uke 13+3 og denne uka lå jeg i senga før jeg sovnet og kjente det bula ut nede ved skambenet. Det var ingen boble, luft eller noe, var kanskje mer som blafring? Men jeg trodde liksom ikke jeg skulle kjenne det så strekt så tidlig... Men det var jo bare den ene gangen, vi blir nok mer bevisst på det etter hvert:)

Annonse

Kjente liv i uke 14, er nå i uke 15. Siden dette er tredje gang er jeg sikker på at det er liv. Mannen min skulle kjenne på magen hvor hard den var, trykket ganske hardt og skal si jeg kjente respons på det. Fantastisk. Gleder meg til enda kraftigere bevegelser:-)

Utrolig spennende dette her! Og deilig å høre at flere mener blafring er en god beskrivelse, for da må det vel ha vært babyen jeg har kjent!

Klarer nesten ikke lese på senga lenger, føler bare for å ligge musestille og håpe på et tegn isteden, og slik ligger jeg helt til jeg sovner, hahaha! Har ikke kjent så mye mer, men tror jeg har kjent noe lignende en gang eller to, men sterkest for et par dager siden. Da føltes det rett og slett som et lite bestemt spark som beskrevet :)

Å, som jeg gleder meg til jeg kan kjenne det hver dag og mange ganger for dagen! Da vet man jo hele tiden at det er liv :) :)

Er vel ikke mange ukene igjen til det kanskje? Iom at jeg er i uke 16, hører mange merker det jevnlig fra rundt uke 20. Blir morsomt fremover :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...