Gå til innhold

Trenger desperat råd om hvordan vi skal få øyedråpene INN i øyet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det full krise, intens hyling og full nekt på å ligge i ro å vi kan dryppe øynene... Har noen noe råd? Må jo få det til (øyekatar...).

Prøver å holde henne i ro, men føles ikke særlig bra...

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen ruger for harde livet
Skrevet

Vi ga henne en flaske med melk, da fikk vi lov å dryppe=) verdt et forsøk da!

Skrevet

Vær to, en som holder og en som drypper. Og prøv å vær rask.

Skrevet

de trenger ikke å ha øya oppe, bare legg en dråpe i øyekroken å dråpene havner i øyet!

fikk tipset av legen, fungerer bra:)

Skrevet

Det finnes hjelpemiddel for slikt.

Spør etter øyedråpestøtte på apoteket.

Det er et glass som holdes over øyet hvor flaska festes på toppen før en drypper. Har ikke testet det selv, bare sett det i en brosjyre.

Skrevet

Her er barbarenes metode: "sitte" over barnet og far holder hodet fast mens mor drypper, ungen skriker og dråpene kommer på plass. 15 sekunder etterpå er alt glemt. Neste gang det skal dryppes, forklarer man prisedyren og da (ihvertfall her), sitter han stille som en mus og får dråpene uten vræl og hyl.

Metoden kan også sees i en Friends-episode der Rachel skal ta øyedråper men ikke tør. Funker, det.

Når lokking, luring og forhandling ikke funker, må det sterkere skyts til.

Skrevet

Signerer brooklyn på denne. Den første gangen eller to er verst, så skjønner barnet etterhvert at det ikke er så ille - vær rask og prøv å treffe det hvite i øyet og ikke pupillen, da er det mindre ubehagelig. Jeg er heller ikke i mot premiering ved endt dag/uke/medisinperiode, dersom man tror barnet skjønner konseptet og tror på forhånd det vil funke.

Skrevet

Så jeg kan kanskje legge på dråpene mens hun sover??? *håpe, håpe*

Er alene i dag så prøver å holde fast, men du verden for en sprelling!!!!!

Skrevet

Ja prøv mens hun sover! Det fungerte glimrende for oss. Klarte til og med å åpne øynene. Vridde seg litt etter at vi hadde dryppet i det første øyet, så tok vi andre øyet 10 min etterpå.

Skrevet

Prøver sovemetoden først, og den mer militære etterpå... Tusen takk for tips!

Skrevet

Her gjøres det slik på hysterisk 2- åring.; Jeg setter meg på gulvet. Legger ham på rygg med hodet mellomlårene mine, og en arm under hvert lår. Skynder med å slippe en dråpe i hvert øye, før jeg slipper opp så han kommer løs. Har ikke sjans til å holde ham alene for han er så sterk. Barbarisk, ja, men nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...