Gå til innhold

Trenger virkelig hjelp nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei tulle på 5,5 mnd som hverken bruker smokk eller kosefille (hun er ikke interessert selv)..Så det har blitt til at vi vugger henne i søvn for så å legge henne i sengen eller i vognen hvor hun sover-ja jeg vet at det har vært en "dum" ting å gjøre men gjort er gjort...Og det som er problemet selfølgelig, er at vi ikke kan fortsette denne vuggingen men heller prøve å lære henne å finne søvnen selv..Men hvordan skal vi gå fram?? Hun skriker når vi prøver å bare legge henne ned for å sove,og jeg har ikke hjerte til denne "skrike seg i søvn" greia..Og hvilene hennes på dagtid er ikke lenger enn 30-45 min..Hvordan forlenge disse??

Kan noen være så snill å hjelpe?

Skrevet

Vet ikke om jeg kan gi noen gode råd men.... medfølelse får du iallefall.

Jeg tror du bare må venne henne til å sovne uten byssing. Da må det nok litt protester til. Men husk at det ikke er farlig om hun skriker, så lenge du viser deg hos henne og trøster henne, uten å bysse. La henne ligge i sengen mens du sier hyyysssjjj lavt og evt. holder en hånd på hodet/kjaken hennes. (uten å bevege den da det virker stimulerende - har lest det i boken til Karin Naphaug) Si hyyssjj til hun roer seg og gå så derfra. Skriker hun igjen så gå inn til henne etter et par minutter og si det er natt og hun skal sove. Første natt kommer hun sikkert til å protestere voldsomt, men det er nok fordi hun er vant til bedre service enn dette!!!! :-) Du må bare være bestemt og gi inntrykk at du vet hva som er best for henne. Og det beste er jo om hun lærer å sovne selv. Ang. dagtid-sovingen så merker jeg selv på gutten vår at han ofte våkner litt etter en halvtimes tid, men hvis jeg lar han ligge så sovner han igjen etter 5 minutter ca. Så kanskje du bare kan la henne ligge litt og se om hun sovner igjen? Gutten vår sovner kun når vogna står stille. Hvis vi rugger vogna sovner han aldri! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...