Gå til innhold

varmer dere melk i mikroen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mormelk varmer jeg i vannbad. MME tilbereder jeg på følgende vis: Varmer vannet i micro og tilsetter pulver.

Så svaret er vel nei, varmer ikke melk i micro.

Skrevet

Nei bruker alltid kokt vann fra vannkokeren og kaldt vann fra springen. Men har ved ett par tilfeller varmet opp sånn ferdiglaget mme på kartong i micro.

Skrevet

men hvorfor ikke morsmelk i mikroen? det går da så mye fortere...tar jo lang tid å varme 120 ml i vannbad...

Skrevet

Har ikke så mye erfaring med oppvarming av morsmelk. Men de sier vel at de viktige nærinstoffene i morsmelken kan forsvinne ved oppvarming i micro. Men ja helt enig, min gutt var ekstremt utålmodig som baby, og å varme melk i vannbad virket som en hel evighet, for han hylskrek hele tiden, men gjorde det en stund allikevel, før jeg skjønte hva som var raskest. (fått kun mme da)

Skrevet

Morsmelk skal ikke varmes i micro, det tar knekken på masse næringsstoffer. MME derimot kan varmes i micro :-)

Skrevet

Tatt ut fra ammehjelpen.no:

Mikrobølgeovn gir ujevn oppvarming og kan angivelig skade melkens immunologiske egenskaper.

Morsmelk må varmes forsiktig og aldri over 40 grader. Den varmes best i lunkent vannbad. Melken må ikke bli over 40 grader (da ødelegges diverse stoffer). Men hvis man passer på å riste på flasken under oppvarmingen kan man bruke varmt vann.

Skrevet

Skriver under på forrige innlegg... Varmer du mm i micro svekker du de antibakterielle egenskapene i melka. Så vannbad anbefales her! :)

Men når det gjelder mme så varmer eg det i micro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...