Cala75 Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Mormelk varmer jeg i vannbad. MME tilbereder jeg på følgende vis: Varmer vannet i micro og tilsetter pulver. Så svaret er vel nei, varmer ikke melk i micro.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Nei bruker alltid kokt vann fra vannkokeren og kaldt vann fra springen. Men har ved ett par tilfeller varmet opp sånn ferdiglaget mme på kartong i micro.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 men hvorfor ikke morsmelk i mikroen? det går da så mye fortere...tar jo lang tid å varme 120 ml i vannbad...
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Har ikke så mye erfaring med oppvarming av morsmelk. Men de sier vel at de viktige nærinstoffene i morsmelken kan forsvinne ved oppvarming i micro. Men ja helt enig, min gutt var ekstremt utålmodig som baby, og å varme melk i vannbad virket som en hel evighet, for han hylskrek hele tiden, men gjorde det en stund allikevel, før jeg skjønte hva som var raskest. (fått kun mme da)
Hikken Skrevet 13. november 2008 #6 Skrevet 13. november 2008 Morsmelk skal ikke varmes i micro, det tar knekken på masse næringsstoffer. MME derimot kan varmes i micro :-)
Hikken Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Tatt ut fra ammehjelpen.no: Mikrobølgeovn gir ujevn oppvarming og kan angivelig skade melkens immunologiske egenskaper. Morsmelk må varmes forsiktig og aldri over 40 grader. Den varmes best i lunkent vannbad. Melken må ikke bli over 40 grader (da ødelegges diverse stoffer). Men hvis man passer på å riste på flasken under oppvarmingen kan man bruke varmt vann.
Gjest Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 Skriver under på forrige innlegg... Varmer du mm i micro svekker du de antibakterielle egenskapene i melka. Så vannbad anbefales her! Men når det gjelder mme så varmer eg det i micro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå