Gjest Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Har prøvd med MALT, SVISKEPUREE. Er det noe annet jeg kan prøve??
Grateful mom Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Husk at det tar noen dager. Hvor lenge har du prøvd? Jeg ga også en del vann, og blandet litt kaldpresset olje i grøten.
Gjest Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Gi henne bitte litt sukkervann og bøy bena hennes opp rett etterpå, og gjerne hjelp det til med termometeret, den du tar feber med, så kanskje det kommer.... Jeg fikk tips selv om sukkervann, og det hjalp de 3 gangene jeg har prøvd!!!
Angie77 Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Vann, vann og atter vann:) For at malt/sviskepure/lactulose etc skal kunne binde vann i tarmen for at bæsjen skal gli lettere MÅ det være nok væske i kroppen hennes. Her i gården fungerer ikke malt og ferdiglaget sviskepure. Jeg fikk tips om å lage den selv og det fungerer myyyye bedre. Jeg dekker bunnen av en liten kjele med svisker, heller på kaldt vann til det dekker sviskene, la stå i en time, koker til sviskene er myke (kun noen min), heller i blender/bruker stavmikser, og vips, ferdig:) Kan oppbevares i kjøleskap i 3 dager:) Vær oppmerksom på at denne blandingen er sterkere enn den du kjøper. Jeg gir henne 2 ts i forbindelse med grøtmåltidene som forebyggende. Har hun forstoppelse kan du la henne spise mer av den. Litt av pureen blander jeg med kokt vann slik at hun også har sviskejuice:)
Hellinor Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Kjøp lactulose/duphalac på apoteket, gi henne 5 ml x 2 til effekt, så kan du prøve å halvere dosen for å forebygge. Evt gi et microlax for å få ut den harde proppen som ligger nederst. Den må ut før man kan forebygge med svisker, malt osv. Sliter med det samme :-) Q-tips med olje/termometer rett innenfor lukkemuskelen kan fungere det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå