Gå til innhold

Trenings tilbud for gravide i Oslo?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen der ute som har noen gode erfaringer å dele med meg.

Jeg har ikke fått trent siden jeg fikk mitt første barn som er 2 år nå (forstår ikke hvordan dere får det til ), men nå er jeg gravid igjen og vil gjerne komme i gang. Slet med bekkenlåsning under sist svangerskap og vil prøve å forebygge dette nå så jeg ikke blir like "gås" som sist :-)

 

Er det noen steder som er bedre enn andre?

Hvilke treningssentre er best?

Har noen deltatt på noen gode kurs i dans, yoga eller pilates?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, jeg trener jeg, men det er som før, på SATS.

Ved forrige svangerskap gikk jeg på gravid-yoga på Yggdrasil-yoga, det var veldig ok, men ikke akkurat det jeg kategoriserer som trening. Vet at andre yogaskoler også tilbyr dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Pilates er veldig bra og forebyggende for bekkenplager, men du trenger ikke nødvendigvis gå på timer som er tilpasset gravide. Stort sett er de som instruerer i dette skolert (det skal de hvert fall være!), og de vil da kunne gi deg tips underveis i en time hvis det er øvelser du ikke bør gjøre eller noe du synes er ubehagleig. Ellers er styrketrening og rolig kondisjonstrening veldig bra. Se eller tråd om trening på 2.trimester ift øvelser hvis du vil trene hjemme.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

hør med Domus Athletica (studentidretten) ved Ullevål. De pleier å ha mange ulike kurs. Det er heller ikke så dyrt:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

elixia er v bra, og de har også barnepass og aktiviteter for barn. pluss timer som passer for gravide og trening etter fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

For meg fungerer det best med spinning, er også på Bosu timer + svømmer litt. Prøv en spinning 1 time, dette kan du gjøre på hvilket som helst treningssenter eller ta en tur i svømmehallen! Det viktigste er at du finner noe du trives med! Er i uke 24 selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...