Ulldott Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Har ei tuppe på 9 mnd som insiterer på å få melk TO ganger hver natt. Hun virker ihjel sulten når hun får flasken. Sluker melken! Hun har bare fått melk en gang om natten frem til for en uke siden da hun hadde oppkast og diare. Etter det vil hun ha melk to ganger. Hun blir helt fra seg hvis hun ikke får og virker som sagt veldig sulten. Hun spiser godt på dagen (1 skive til frokost+melk (200ml). grøt av 160 ml vann til lunch+fruktmos, 1 middagsglass og grøt av 160 ml vann til kvelds+melk(200 ml)... det er vel nok mat?) Tror dere hun trenger melken fordi hun har vært syk og jeg derfor bør fortsette å gi henne, eller bør jeg være hard og si nei? Jeg er så i tvil!!! Råd og synspunkter mottas med takk )
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Jeg syns det ser ut som om hun spiser mer enn nok om dagen, og da trenger hun ikke mat om natten. Hun er vant til å få, og selvfølgelig vil hun protestere når denne nattservicen forsvinner ;o) Du må bestemme deg, og virkelig gjennomføre. Man kan ikke halvveis nattavvenne, eller bare gi litt, eller gi bare litt og kapitulere etter 2 timer. Du må være konsekvent på at "nå er det slutt". Kos og stryk, men ikke ta henne opp. Snakk lite, helst så lite som mulig, rolig og lavt hvis du må. Du kan tilby vann på flaske, eller smokk/annen "kos" hvis hun bruker det. 2-3 netter hvor du IKKE gir deg, så er veldig mye (om ikke alt) gjort )
Gjest Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Mini her hadde diare i nesten to uker. Han falt litt under vektkurven sin og etter det spiste han voldsomt ihvertfall en uke. Fikk følelsen av at han skulle "spise seg opp" igjen. Ville nok gitt henne litt tid. Mini fikk pupp så ofte han ville på natten mens han var syk og litt etterpå. Vær iallefall sikker på at hun er blitt 100%frisk før du strammer inn.
Ulldott Skrevet 11. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2008 Manglersøvn, det er litt sånn jeg føler det også..at hun skal spise seg opp i vekt igjen. Håper det er det hun driver med! Godt å høre at andre har gjort det samme! WF (hva står de tallene for? Ser det er mange som har slike i nicket sitt har alltid lurt på hva de betyr?) Gode råd du kommer med der. Jeg får velge meg ut en helg når hun er 100%frisk og gjennomføre nattavvenningen. Problemet er at jeg holder ut i en times tid før jeg syns syndt på henne og gir etter....må bli litt tøffere tror jeg. Takk for svar begge to!
cammiss Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Gi henne melk og så gå etterhvert over til - vann- og mindre mengde ..
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Hei Ulldott. Tallene er bare siden her som ikke klarer å "tegne" tegnet for hunnkjønn (jeg har to jenter, og to "hunnkjønnstegn" i nicket mitt) når man er her inne og skriver innlegg. De syns ute i forumoversikten. Andre kan ha andre tegn for ting og tang, men her inne hvor man leser så blir de til koder med tall og litt div ;o) Ja, se an at du vet hun er 100% frisk. Og hvis du tror du kommer til å gi etter, så vent noen uker. Nattavvenning er litt hardt og brutalt, men det er eneste måten det funker på. Å ta det over langen og minske litt og litt gir ofte tvetydige signaler til barnet, og forvirrer mer enn det gjør godt. Etter et par netter er det jo over for de fleste, og både barn og foreldre sover myyye bedre )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå