Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Trodde ikke det var lov med sukker i ting til så små fra 8 mnd..?? I tillegg er de skumle! Snuppa (10 mnd) satte fast en bit i halsen i sta, så hun nesten ble kvalt! Måtte holde henne opp ned og dunke henne i ryggen, så hun kastet opp. Skikkelig ekkelt! Jeg ble helt skjelven etterpå..
Sannali Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Fikk forklart at det var morsmelkserstatnignen i kjeksene som ga sukkerinnhold... syntes uansett de var i overkant søte så her gikk de i søpla. Skjønner du hadde en skummel opplevelse, men det kunne nok skjedd med all mat, ikke bare HIPP-kjeksene... Bra du var til stede og reagerte kjapt når uhellet var ute!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 kan aldri tenke meg at babyen tar skade av å få en sånn kjeks en gang iblant, selv om det er litt sukker i den. men det er bare min innstilling da ) alle gjør jo som de vil. Det var selvfølgelig dumt at hun satte det i halsen, men man kan jo ikke lage en kjeks som er umulig å sette i halsen?!? alt man putter i munnen kan man jo sette i halsen. Det tror jeg alle barn gjør innimellom.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Jeg oppdaget også at det var sukker i disse kjeksene, og syntes det var litt dumt. Vi hadde kjøpt disse da jeg hadde besøk av en venninne med en annen baby, og hvor han spiste litt kjeks innimellom. Så, da hadde vi disse kjeksene. Tulla får ikke noe annet med sukker (utenom det som er naturlig da, som i frukt o.l. :-) ), men hun får én sånn kjeks på lørdagen, og det er så koselig å se hvordan hun sitter og virkelig koser seg med den ene kjeksen. Her har det ikke vært noe fare for at noe skulle sette seg fast, hun sutter på den og biter av små biter. Nå må jeg si at hun er vant til å spise biter selv (vi driver delvis med babystyrt mattilvenning (BLW)), og det har en sjelden gang hendt at hun får noe i halsen, og da begynner hun å hoste. Det er faktisk den naturlige mekanismen for å få ting ut, så selvom det kan være litt skummelt når det pågår, så går det jo bra, og man bør la barnet få hoste seg ferdig. Men, selvfølgelig, setter noe seg skikkelig fast, må man gripe inn. Det har heldigvis ikke hendt her hos oss.
Prinsessemamma x 2 Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Heheh, morsom vri på innlegget ditt Jeg hadde nesten forventet at innlegget ditt hadde vært: Hjelp, babyen min fikk kjeks i halsen!!! ps: Den inneholder forresten sukker.. hihihih Men uansett, jeg vil vel tro at det er greit med litt sukker en gang i blant når hun er 10 mnd. Men så er ikke jeg så voldsomt nazi på dette da.
Sunniva78 har to små Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 JA, det er dumt at de inneholder sukker. Helt enig. Men på en annen side er de supre på den måten at de er fin å holde i hånda, og her i huset er disse kjeksene super trening i å lære å spise selv! Han får et kjeks kanskje et par ganger i uka, og da har det ikke så mye å si at det er litt sukker i... Synes jeg. I tillegg er de laget slik at de løser seg opp veldig fort i munnen, nettopp fordi små barn ikke så lett skal sette de i halsen. Jeg har prøvd selv, og de løser seg veldig fort opp selv om man ikke tygger på dem. Så jenta di var nok uheldig som fikk det i halsen:-( Prøv å ikke la henne bite av så store biter i gangen, kanskje det går bedre da:-)
Isabella12 Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Husk at fruktsukker også er sukker og skaper den samme søttilvenningen som raffinert sukker (som jo også der "naturlig"). Spiller derfor sikkert liten rolle om det er bittelitt sukker i kjeksen hun spiser av og til.
Lillesøster/bror til tulla? Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 Ja, akkurat slik har jeg tenkt...og så er jo også morsmelka søt da, men vi unngår jo ellers søte ting så mye som mulig. Men, hun får frukt, og så denne ene kjeksen på lørdag da.
Har to herlige gutter! Skrevet 11. november 2008 #9 Skrevet 11. november 2008 ikke noe søtt her, oppdaget det var sukker i kjeksen i siste liten...søtt får de nok av når de blir eldre...trenger ikke dytte på de det før de er året spør du meg!
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 11. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. november 2008 HI her. Snuppa elsker de kjeksene, så hun er nok litt glupsk når hun skal spise på egenhånd. Skal følge enda bedre med neste gang! Tror heller ikke hun tar skade av det lille sukkeret en sjelden gang. Gir henne ikke noe annet som inneholder det iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå