Gå til innhold

Emmaljunga Duo Edge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har den, men kjøpte ny lettere vogn da vi begynte med sportsvogn.

Bagen var jeg kjempefornøyd med.

Men det er ikke en vogn å anbefale om du reiser mye kollektivt, da den er så stor og tung. Tar stor plass i bilen også, pluss at den er ganske håpløs å komme fram i butikker med.

Dersom ikke vekt og størrelse har noe å si, er det absolutt en god vogn å trille med god plass til barnet. (Med sportsunderstellet).

Jeg har den og ville IKKE kjøpt den igjen. DVS skulle jeg kjøpt en så stor og "klumete" vogn igjen så villejeg gårr for den pga den er velidg stødig og stor og god bag. Men jeg har rett og slett blitt lei av at den er så stor. Men nå skal jeg begynne med sportsdelen så da hjelper det litt.

Det jeg syns er et STORT minus er at når man skal snu rattet for å bytte kjøre retning og legge sammen vogna så må man stille opp håndtaket og ta det fordi noen slags knotter som henger fast på skjermen/bremmen på bagen.

Teleskophåndtaket er også klønete å stille på pga du må skyve det inn helt "likt" hvis ikke setter det seg fast..litt vanskelig å forklare...hehe

har hatt den til nr en og har nå klok av skade kjøpt city cross til nr to.

vendbart håndtak har du relativt sjelden bruk for

baggen er litt større enn city baggen, men dette utgjør svært lite og kommer jo an på om babyen din går fra 75-78 cm når den er 6 eller 10 mnd, det aner du jo ikke..................

sportsdelen er jo like lun med skinn, pose og fottrekk.

å kunne manøvrere med en hånd gjør hverdagen mye enklere.......

men enig at det er en pen vogn (men du skal jo ikke stå og se på den, du skal jo bruke den)

det var mine erfaringer, lykke til : )

Jobber i bhg med 25 små som sover hver dag og Emmaljungaen er den vi liker minst. Den er tung og stiv og i forhold til de fleate andre er den bare upraktisk. ja, den er romslig, men det er simoen også og gud så mye lettere den er enn emmaljungaen....

Jeg sikla på en slik selv, men det var før jeg kjørte rundt på de i bhg selv hver dag..... Jeg skal ihvertfall aldri ha en slik vogn.

Da går jeg for noe lettere som simo duo eller basson duo.

Annonse

Må bare skryte litt av denne vognen! Har sett mange som triller rundt med en slik. Vi slo til på en pent/lite brukt 06modell selvom det er en liten stund til babyen kommer til verden. Den er veldig stabil og robust som vi ønsket oss! Baggen er romslig som barnet kan vokse i uten bekymring. Den er ikke SÅ tung som folk skal ha det til, vi er positivt overrasket! Hjulene er store, så de triller lett av seg selv. Her i ergen er det mye brostein, så vil ikke trille rindt med noe som humper fælt!! Masse smarte løsninger. Bl.a ventiler som kan åpnes i baggens bunn på varme dager. Innebygget myggnetting til å trekke over og mm.

Vil anbefale denne klasskern videre :)

Hvis du bare skal trille tur med den ute, ikke ta den med verken i bil eller på buss og ikke gå i butikker med den så er den sikkert helt fin. Men selvom den virker grei å løfte nå som du bare har prøvd det så blir det noe annet om noen måneder når du er sliten og har melkespreng og bærer på både barn og stelleveske og kanskje skal lempe den ut og inn mens ungen skriker.....det er forskjell på teori og praksis.....

At bagen er stor og romslig så ungen kan vokse er jo forsåvidt bra. Men de ligger nå uansett bare i bag til de er 6-7 mnd gamle. Da bruker de å begynne å rulle seg rundt og dra seg opp, blir nysgjerrige og vil se ut. Så da går det som regel over til sportsdel uansett.

Det med ventiler som kan åpnes på vame dager hørtes jo ganske smart ut da.men bortsett fra det så finnes det mange andre vogner som har store, gode hjul og samtidig er adskillig lettere både å manøvrere og løfte enn akkurat emmaljunga. Men smaken er som baken og behovene er forskjellige, så kanskje er dette drømmevogna for dere selvom mange andre synes den er tung.

PS: Litt tidlig å anbefale en vogn videre før man har brukt den en stund selv synes jeg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...