Gjest Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Sikkert mange som har spurt før, men jeg spør igjen jeg... Gutten min er straks 4 mnd, men egentlig bare 3 mnd;) Jeg tror han kanskje er klar for grøt, men er så usikker på åssen jeg skal bynne.. Vet alt dette med 1-2 skjeer i 1-2 uker, men er det best å starte på dagen eller kvelden? Er så redd for den stakkars lille magen til gutten min, vi slet så før... Kom med tips, og gjerne tips om hvilken grøt som kan være veldig bra...Og hvor jeg får kjøpt dette....
reenie Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 hvorfor må du begynne med grøt?drøy det så lenge som mulig! men når det er sagt så ville jeg ha gitt et par skjeer med veldig utvannet mais eller hvete grøt(4mnd)midt på dagen,i tilfelle magevondt!kjøpes på mat butikken! Pia mi startet med grøt 4,5 mnd gammel,og elsker det:) kan være greit å blande i litt sviske mos,når porsjonene blir større,slik at det ikke stopper seg helt til:) lykke til!
Gjest Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Tusen takk for svar.... Nei hvorfor begynne når man kan vente? hvis du ser på et innlegg jeg skrev til mammagull så ser du hvorfor!! Orker ikke forklare alt igjen nå, men tror det kan hjelpe at han sover litt lenger, selv om han sover mye nå. Inntil idag var han av og på etter kl 20 med å sove, og spiste kl 23 ca igjen, men da sov han til langt på morran og ja det er deilig, men etter kl 20 da var han mye våken. vil liksom endre på dette....Tenkte at kanskje litt grøt hjelper dette!!!
reenie Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 ok skjønner!Men jeg ville absolutt ventet hvis d er grunnen,han har det jo fint!Jeg ville ivertfall brukt kvelden litt en periode og heller sett om det går seg til av seg selv!3 mnd er veldig tidlig...men du vet jo best for ditt barn,de er alle forskjellige! vesla mi har begynt å våkne for mat 3 ganger .23.30/03/07 nå 3 uker etter at vi startet med grøt,så grøt betyr ikke nødvendigvis mere søvn! Håper virkelig det går seg til:)trodde vi var heldige,hun våknet kun 1 gang pr natt fra hun var 2-4,5mnd. lykke til uansett;)
<Nina> Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Begynte også når gutten var nesten 4 måneder. Maisgrøten fra Nestle blei med en gang stor suksess her i gården. Ingen problem med magen. Første gangene han fikk smaksprøvene, fikk han midt på dagen. Når vi såg det gikk fint, begynte vi å gi utpå kvelden. Kjøpes i matbutikken.
Gjest Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Har ikke fått med meg forhistorien her. Men guttten din er en måned prematur? Så vidt jeg har forstått er det litt uenighet i når man da skal begynne med fast føde. Men noen mener at siden tarmen har vært i bruk siden fødselen, blir det ikke riktig å korrigere dato her. Det syns jeg høres logisk ut. Vi startet med velling rundt 3,5 mnd. Litt maisgrøtpulver blandet ut i mm/mme. Når han rundet 4 mnd startet vi med grøt. Mais og ris grøt er de mildeste for magen. Start på dagen så ser du om han får en reaksjon. Så kan du heller flytte det til kvelden. Mini ammet veldig ofte når vi begynte med velling. Jeg nattammet han fortsatt ofte. Men fra å ha en strekk med amming hver time i løpet av natta gikk det ned til tre-fire fra 19-07. Rundt 5-6 mnd alderen ammet jeg 2x i løpet av natta og nå jobber vi med nattavenning(snart 7 mnd). Det blir bedre! Jeg gruet meg litt til å starte med velling og grøt, redd jeg gjorde "ubotelig" skade på mini. Men etter å ha innført så så jeg jo han trengte det veldig og at vi hadde gjort et riktig valg. Stol på magefølelsenog lykke til!
MiaKristin Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Heihei! Om du tror han er klar, ville jeg begynt. Vi fikk en helt anna hverdag da vi innførte grøt:) Fikk en helt ny gutt! Jeg anbefaler å begynne på dagen. Vi slet også med magen til lillemann, men om du putter till malt i melken han får etterpå så er det ikke noe problem. Og begynn med maisgrøt. Er ikke så tung for magen. Om han synes det smaker litt rart kan d og putte i litt fruktpure, det gjør susen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå