Fruktjuice-og-vann-lensmann... Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Det kommer ca 130 ml tilsammen hver gang, noen ganger mindre, ca 100 ml. Er nå to uker siden fødsel. Jeg pumper jo regelmessig, har dobbelpumpe, medela. Og den ene puppen produserer bare opp til 50 ml og den andre opp til 90. Hvorfor er det sånn? Så frustrerende!! Nå spiser babyen 90 ml til hvert måltid, hvis det ikke øker litt snart så blir det jo ikke nok...Argh
eple3 Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Det kan være litt forskjell på de to brystene hvor mye de produserer pga ulikheter i kjertelvevet. Husk at en mekanisk brystpumpe ikke får tømt brystet like godt som det de babyene kan - de får ut dobbelt så mye som det pumpen klarer å få ut, så når du får ut 130 ml med pumpe, har du bra nok med melk til en 2 uker gammel baby : )
Chris&Alex♂♂ Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 du har nok mye mer enn du tror=) når man pumper kommer ikke utdrivningsrefleksen gjerne like godt i gang som når babyen suger. også sitter man gjerne og stresser litt med at det kommer lite, tenker på det osv. og da kommer det heller ikke. gå inn på ammehjelpen.no. der er det mye å lese om amming, puming, øking av melka osv osv, jeg vet ossen det er. var jeg stressa fikk jeg ikke ut en dritt. men hadde jeg ro rundt meg, så på tv og ikke tenkte så mye over at jeg satt å pumpa kom det mye mer=) så det har en god del å si det der altså. om man er stresset eller ikke. det vet jeg for jeg pumpet til hvert måltid i to mnd.
Tante Gustava Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Når jeg pumper får jeg bare ut ca 50-60 ml på hvert bryst. Sånn har det alltid vært. Lillegull her hadde likevel alltid nok mat, han tok bare et bryst om gangen uansett Så det er nok mer der enn du tror. Og kanskje du har fløtemelk?
camosilla Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Har en venninne som ikke fikk ut noe når hun pumpet, men har allikevell fullammet. Så som de andre sier, du har nok mere melk enn du tror! Håper det kan være en trøst...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå