Sjokoladebanan Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men på begge brystvortene har jeg områder som er lilla/svarte . ser nesten ut som blåflekker faktisk. sikkert pga all suttingen til lillegutt. men er jeg den eneste eller fins det andre som også har slike merker? blir svakere når det er en stund siden amming, men mørkere igjen rett etter amming... suger han feil er det derfor???
Matitt ,Mini, og Ny Mage:) Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Hei! Hvis det er helt på tuppen, der hvor melka kommer ut, så kan dette være et symptom på sopp/trøske. Har babyen i tillegg hvitt belegg i kinna/på tunga, så er det et enda sikrere tegn på at det er trøske, og det må behandles. Ikke vanskelig å behandle, men det kan bli litt ubehagelig om du ikke behandler det:)
Trulte76 Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 jeg lå å ammet en natt og da kjente jeg han sugde litt skjevt, da ble jeg blå. Så kanskje han suger litt skjevt?
Sjokoladebanan Skrevet 11. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2008 har ikke tenkt over at det kan være sopp altså. har ikke hatt noe særlig ubehag heller, annaet enn at jeg kan være litt øm mpå akkurat den flekken. det er heller ikke midt på, men ut på kanten av brystbortene, så det ser faktisk ut som om det er blåflekker, men jeg får kanskje ta turen innom legekontoret for skikkerhes skyld da..
tiltiderensom Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 vi har en del blodårer der som sikkert stimuleres når baby suger. Kan jo være de som fylles og blir mørkere, når baby ikke suger blir de svakere....??? Bare en tanke..
Sjokoladebanan Skrevet 11. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2008 ja det kan godt hende.. vet ikke hva dert er hvertfall annet enn at det ser ut som blåflekker hehe... har tenkt litt på det, å jeg husker da vi var små brukte vi å lage sugemerker på armene o.l. da sugde vi så hardt at det ble rødlige merker i huden som kunne være der flere dager etterpå. det er sikkert det samme som ha skjedd på brystvortene mine da. lillegutt suger sikkert ganske hardt da hehe..
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Det er ikke noe farlig. Det er bare sugemerke. Jeg har det samme selv, og det blir borte hvis det går en stund mellom ammingene. Jeg har også merket at hvis utdrivningsrefleksen tar litt tid så gjør det litt vondt når hun suger rett før melka kommer, da er jeg blå/lilla etterpå. Men det er ikke noe farlig. Jeg har vært hos legen og sjekket for sopp, noe det ikke var og han sa det var helt vanlig
Sjokoladebanan Skrevet 11. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. november 2008 tusen takk for svar... kjekt å vite :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå