Gjest Skrevet 10. november 2008 #1 Del Skrevet 10. november 2008 Jeg fikk vite for en stund siden at jeg er gravid med nummer 3. Mine to første er 3 og 4 år. Ble gravid med spiral, så barnet var overhodet ikke planlagt. Men abort er intet alternativ. Jeg har lenge tenkt på å gå ifra samboeren min. Han er helt umulig å leve sammen med. Han vil gjerne ha mange barn, men er lite villig til å hjelpe meg med dem. Han er styrmann på båt, og har turnus 4 uker på og 4 uker av. Når han er på havet lover han å hjelpe meg når han kommer hjem, men det går fort over når han er hjemme. Men det er ikke det største problemet. Han har ingen evne til å kommunisere. Når jeg vil ta opp ting som plager meg, det være seg barneoppdragelse, økonomi eller vårt forhold, så stenger han slusene og spyr ut eder og galle. Han roper til meg foran ungene, kaller meg idiot. Han er fullstendig ute av stand til å skjønne at det er skadelig for barna å høre han skjelle meg ut. Han gjør"hva faen han vil". Han er humørsyk, utrolig negativ og oppfarende. I det ene øyeblikket er han mild og god pappa, i det neste står han og roper til fireåringen, krangler med ham som om at de var jevnaldrende. Når jeg ber ham roe seg, roper han at jeg skal holde kjeft. Herregud når jeg skriver det ned blir jeg slått ut av hvor sykt det høres ut. Han drikker mye alkohol, ikke alkoholiker, men han liker å feste.Ved noen tilfeller har han ikke kommet hjem fra fest før kvelden etter han gikk ut. Han har kommet hjem full mens jeg og barna har vært hjemme. Det første barnet var planlagt, helvete begynte etter det. Nummer to kom litt for kjapt, og tre som sagt veldig ubeleilig. Det eneste som fungerer mellom oss er det fysiske. Jeg har ingen aning om hva jeg skal gjøre, jeg mistrives så jeg neste ikke får puste. Oppturene slås ihjel av de stadig økende nedturene. Er det hull i hodet å prøve å forlate ham selv om jeg bare er 3 måneder på vei? Klarer jeg å ta hånd om 3 unger fra 0 til 4 år? Noen som har gode råd? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139082841-gravid-med-nummer-3-men-vil-ut-av-forholdet/
LilleSolaMi<3 Skrevet 11. november 2008 #2 Del Skrevet 11. november 2008 eneste rådet jeg kan gi er ikke bli i et forhold som ikke gjør deg lykkelig... et forhold skal ikke være vondt,da er det ikke riktig.. tenk på hva som er best for deg og dine barn! livet er for kort til å mistrives,og når han ikke er villig til å komunisere så er det ikke lett å få det til å funke.. jeg tror du vil klare deg helt fint, høres jo nesten ut som om du er ganske alene allerede?! jeg er ingen ekspert i det hele tatt, men har selv gått fra bf når jeg var et par mnd på vei,pga hans oppførsel som plutselig endret seg drastisk og jeg så at dette er ikke noe jeg kommer til å klare å leve med! ikke godta at noen andres oppførsel skal få deg til å føle deg uvel!! og høres ut som at han er et litt håpløst tilfelle,hvertfall i mine øyne... hvis ikke han er villig til å ta fatt i sine problemer,og prøve å finne en løsning,så tror jeg du bare vil lide ved å bli i forholdet! ønsker deg masse lykke til,og håper du finner ut raskt hva som vil gjøre deg og dine barn lykkelige=) høres ut som du vil bli lykkeligere uten han,men håper det ordner seg uansett hva du velger! stor trøsteklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139082841-gravid-med-nummer-3-men-vil-ut-av-forholdet/#findComment-139084776
Magehus Skrevet 11. november 2008 #3 Del Skrevet 11. november 2008 Ingen gode råd dessverre, men mener i likhet med hun ovenfor at du nok har det bedre uten denne mannen..Det vil nok ungene dine også - det kan ikke være godt å høre på at mamma og pappa krangler. Heller ei å se pappaen sin full. Humørsyke folk er vanskelig å forholde seg til. Spesielt for barn, vil jeg tro. Du høres ut som en fornuftig kvinne, og jeg er sikker på at du og ungene dine vil klare dere fint! Det vil bli tøft, naturligvis, men den situasjonen du er i nå er nok ikke noe bedre. Lykke til videre! Håper det ordner seg for deg og barna dine. Ikke minst - gratulerer så mye med graviditeten:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139082841-gravid-med-nummer-3-men-vil-ut-av-forholdet/#findComment-139087225
fryd&gammen Skrevet 15. desember 2008 #4 Del Skrevet 15. desember 2008 Kjære deg.. Føler med deg. Jeg har også nettopp blitt alene, og har 3. Minstemor er 6 mnd. Jeg synes du skal kvitte deg med denne idioten før han får gjort mer skade enn han allerede har gjort. Mannfolk kan være noe dritt, det vet jeg etter to samlivsbrudd der jeg avsluttet begge, selv om vi hadde barn sammen. Jeg angrer ikke, i hvertfall!!! Hvor i landet bor du? Jeg er 30, så du var 72 modell... Ikke så mange av oss på 30 + her inne..Skriv priv til meg hvis du har lyst! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139082841-gravid-med-nummer-3-men-vil-ut-av-forholdet/#findComment-139294265
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå