Isopora Gravid♥ Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Vi havner mest her inne snart, så da lurer jeg på ca hva det vil koste oss? Jeg skal snart til lap. Gyn. har sakt at det mest sansynelig blir ass.befruktning etter det. Blir veldig glad for svar
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Hei. Kan svare for hva dette kostet for oss i det private da. Vi hadde utlegg på medisiner på 11000kr og forsøket kostet 24000. I tillegg til dette kom reise utgifter og hotell opphold. Det klaffet for oss på første forsøk og da starter vi på nytt igjen, med samme medisiner og samme forsøk... så det blir nye 40 000 ca, men vi sier til oss at en kan ikke sette prislapp på et sterkt ønsket barn, så vi gjør det igjen. Men har selvfølgelig økonomien til det=) Du har også et "tak" på 15000 på medisiner, om det ikke klaffer på første forsøk og du må ut med mer så får du dekt det som blir over denne summen med trygdekontoret. Men vi som starter på nytt etter et velskapt barn må legge ut nye 11000 på med.... Dyrt men akk for en glede=) Masse lykke til om du havner her inne og håper det går på første=)
Isopora Gravid♥ Skrevet 10. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2008 Takk for svar Det er sant at man ikke kan sette prislapp på et sterkt ønsket barn! bare greit å vite litt hvor mye vi må ut med.. blir nok ikke noe problem for oss uansett. Gratulerer med den lille forresten! Så heldige dere var, siden det klaffet på første forsøk Kos dere masse. så dere skal igang igjen med en gang? For oss blir det ikke privat, så blir kanskje noe billigere? vi bor ikke langt fra fertelitetsklinikken, så slipper heldigvis å reise så langt. Noen andre som vet hva det koster offentlig? Vi vil ha barn, koste hva det koste vil!
Gjest Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Egenandelen for medisiner offentlig er 15 000,- Dette dekker 3 forsøk + eventuelle fryseforsøk (dersom du er så heldig å få overskudd av befruktede egg av god kvalitet) I tillegg kommer en fastpris til sykehuset på 1 500,- pr forsøk. Så det er ganske mye billigere å gjøre dette offentlig enn privat. Vi betaler det det koster med glede. Fikk i fjor en herlig sønn fra Thailand. Vi betalte over 100 000,- for den prosessen med reise og opphold. Om de to forsøkene vi har igjen ikke lykkes, gjør vi det igjen. Da har vi betalt rundt 250 000,- for å kunne få lov til å få to herlige barn. De er verdt hver eneste krone pluss ganske masse mer ;-) Lykke til ) Håper du opplever at det lykkes ved første forsøk )
mortilgutt Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Me MÅTTE privat pga alderen min. For eitt forsøk: kr 22 000, for to og tre forsøk: 44 000. Eg brukte over kr 19 000 i medisiner. Men som det tidlegare er sagt så kan ein ikkje setja prislapp på born. Dei er så UENDELEG mykje meir verdt!!!! Men eg lurte og på det med pris før eg starta opp. Me var i Haugesund på Klnikk Hausken. Det er forskjel på kva medisiner som vert brukt, og det forklarer nok forskjel på kva ulike betaler. UANSETT så betaler ein ikkje meir enn max 15 000 for medisin!!! Så eg er jo "heldig" som får tilbake over 4000. Eg kan bare sei: GO FOR IT!!!!!!!! Det klaffa for oss på 1.forsøk (skal bare ha eitt.....pga alderen min, men det er visst ein i frysa i haugesund..... ) Lukke til!!!!!!
74skytte Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Vi klarte det etter 2 forsøk i det offentlige, og det har kostet oss 18000,- kr. Etter første forsøk var vi bare oppe i 10-12000,- kr. Man betaler maks 15000,- i medisiner, alt over får man igjen fra nav, og det koster 1500,- i egenandel per forsøk. Så må man ha 3 forsøk, så betaler man maks 19500,- for alt i det offentlige. (jeg tilhørte Riksen)
Isopora Gravid♥ Skrevet 12. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2008 Takk for svar alle sammen Og gratulerer så mye med barna! Lykke til videre og kos dere masse Håper det blir vår tur etterhvert... Det beste hadde jo vært om vi blei gravide på egenhånd før vi begynner med ass. befruktning prossesen da. Det er godt å se at så mange får det til, om det er på den ene eller andre måten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå