Gå til innhold

skriking..

lengter daler ned i skjul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

skriker den lille mye?

jeg har en gutt på 6 uker. han sover jo mye, men når han ikke spiser og ikke sover så synes jeg mest han skriker. ikke kolikk eller noe sånt, men liksom ikke fornøyd. ligger liksom ikke å koser seg. vil bli bært rundt. sliter med mye luft i magen.

begynner nesten alltid å skrike når jeg legger han fra meg, enten det er på sofaen, i vogna eller vippestolen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da min var liten skrek han ikke mye :) hadde litt problemer med magesmerter de første dagene, men fant ut at han reagerte når jeg drakk brus. Så da kuttet jeg det - og ikke noe mer magevondt!

Noen babyer skriker mer enn andre, det skal være sagt.

kos deg med babyen din!

hilsen mor til snart 3 åring :)

Skrevet

Min gutt på tre uker er helt lik! Vi tenkte litt kolikk i begynnelsen, men han roer seg (som regel) når vi tar han og bysser han. Så tror bare han er urolig i magen.

Eneste stedet han klarer å ligge litt for seg selv å kose seg er på stellebordet ;-)

Har lest at de fleste har en skriketopp rundt seks uker og så roer det seg betraktelig fra uke 6-12 så jeg teller uker nå ;-)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Min jente skrek som besatt den første uken hjemme. Begynte mest om kvelden og holdt det gående til langt ut på morgenkvisten. Skriker fremdeles litt (litt mye syns jeg) på dagtid når hun ikke spiser eller sover, men jeg klarer nå mer å avverge de lange hysteriske skrikingene. Det viste seg at min lille som var 15 dager over tiden, hadde kolikk, og låsinger i nakken, ryggen og hoftene. En tur til kiropraktor for litt behandling hjalp mye. Nå sover hun det meste av natten og noen dager hele dagen også.... og tar det igjen på kvelden når mamma og pappa skal sove...

Skrevet

Jenta mi er helt lik "lengter..." og "høna"! Hun skriker med en gang jeg legger henne ned, men roer seg når hun bæres og bysses. Men hun sover godt heldigvis, selv om vi må holde henne til hun sovner, hun klarer ikke å roe seg alene i senga. Vi tror også det er litt magevondt, i tillegg til at hun ikke vil være alene. Håper det bedrer seg etterhvert, det blir jo litt slitsomt å bære henne rundt hele dagen.

Jeg har også lest at de skriker mer og mer de første seks ukene, og så stabiliserer det seg. Vi får se!

• 5 måneder senere...
Skrevet

Jeg regnet med det ikke kun gjaldt min baby men likevel godt å høre at vi er flere i samme båt. Min gutt på 4 uker sover nesten ikke på dagtid. På natta har han som regel to 3-timers (24-03 og 04-07) økter så der er jeg fornøyd, men så våkner han i 6-7 tida og sover ofte bare en 2-timers nap i løpet av hele dagen (og med "dagen" mener jeg kl 06 til 24= 18 timer) helt syyykt. han kan sovne ved puppen men våkner som regel etter 5-10 min, og hvis jeg prøver å legge han i vogna/senga enten våkner han og beg å skrike når jeg legger han nedi eller han våkner etter ca 20 min...

Utrolig slitsomt!!! Jeg får knapt stelt meg og spist og absoultt ikke slappet av...eneste som får han til å sove litt lenge er en biltur...men jeg er jo så trøtt at det sikkert ikke engang er helt forsvarlig at eg kjører.

Har aldri hørt om den der med 6 uker så kan de roe seg litt...men håper det da :) Men han skriker ikke konstant altså...og det virker ikke som han har kolikk men sikkert litt vondt i magen...raper, fiser og gulper hele tida....men først og fremst tror jeg han liker kroppskontakt.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei. Det er fler som har babyer som skriker en del skjønner jeg. Vi og lurer litt på om vår datter på 3 og ei halv uke har kolikk, men tror ikke det. Hun har nok veldig vondt i magen i perioder i løpet av døgnet. Jeg har kuttet ut å spise melkeprodukter for en liten stund, etter anbefaling fra helsesøster for å se om det hjelper. (Jeg ammer) Synes det har hjulpet. Har snakket med mange nå, som sier at de har hatt mye skriking hos babyene sine i den første tiden, og de sier at det er normalt med litt magevondt, og det gir seg etterhvert. Er bare litt slitsomt å trist å se den lille har det vondt når det står på.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har en datter på 3 1/2 uke, som også virker som hun har litt mageproblemer. Jeg har kuttet ut melk for å se om det er det som gir henne lurt. I tillegg er hun ikke så veldig flink til å rape, dessverre. Men hun er også våken og fornøyd noen timer for dagen og sover godt når hun er mett. Har bare avføring hver 4.-5. dag og er ganske urolig og plaget når det nærmer seg tid for avføring. Hun spiser hver 2. - 3. time (noe som kan være litt sårt for mammaens pupper til tider).

Ellers har jeg fått råd av helsesøster om å la henne ligge litt på magen, under tilsyn selvsagt, da dette kan hjelpe litt på luften i magen.

Skrevet

Jeg har to barn, begge har reagert hvis jeg fikk i meg melkeprodukter. Det jeg ikke skjønner i denne tråden er at alle bare slår seg til ro med at barn skriker og har vondt i magen. Snuppa vår hadde vondt i magen hver kveld fra hun var 2 uker - 3 mnd. Vi prøvde "alt" - og det som hadde veldig god effekt var osteopat (fikk vite i etterkant at manuelltarapeut er gratis) og å kutte ut alle melkeprdukter i min mat (husk at det er melk i veldig mange ting, man må lese alle innholdsfortegnelser). Det viste seg etterhvert at hun er melkeallergiker og så lenge jeg ammer må jeg holde 100% melkeri kost, ellers får hun magesmerter.

Osteopaten "ordnet" luftsmertene. Babyen hadde stor, oppspent mage før vi begynte å gå til behandling, og klarte ikke å få ut luften. Det ble mye bedre etter få behandlinger. Dessuten guplet hun sinnsykt mye, noe som rettet seg etter en behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...