Gå til innhold

Juletre eller ikke?

Mamma til verdens nydeligste:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal dere med babyer rundt 13-15 mnd gjøre det med juletre i år?

Begynte å tenke på det idag, og jeg tror ikke det er noe vits å sette inn no juletre i år, det kommer til å ligge i golvet til slutt.. Iallefall pynten! Jeg har en gutt på 13 mnd og han er jo i den værste alderen med at alt skal røres,dras i og ødelegges... Han er utrolig klåfingra og hører ikke på nei. Så jeg vet rett å slett ikke om det er no poeng! he he..

Skal jeg ha inn noe blir nok det uekte!

Skrevet

Kommer til å ha juletre, ser for meg at Leah blir å syns det er "æsj" å ta i, så håper det får stå sånn noenlunde i fred:) Må sikkert holde ekstra oppsyn med henne og treet, men det får så være:)

Skrevet

Har vurdert det samme. Gutten vår på 17 mnd skal ødelegge ALT han får tak i, og å si nei er helt meningsløst! Men jul uten juletre blir trist, så vi får vel heller løfte juletreet av ham, og plukke barnåler av ham et par ganger om dagen..

Skrevet

Vi skal ha, men mest for de to eldste sin del (6 år og 4 år). Kjøpet tre som stikker skikkelig så holder ungen seg unna, det har funket fint her før i hvertfall ;-) Her har faktisk ungene vært overraskende lite interessert i juletrærene vi har hatt gjennom årene når de har vært helt små.

Skrevet

Vi skal ha juletre, har barn på 17mnd til jul, har også tenkt på at det kan rives veldig i, men satser på at hvis hun stikker seg så er det ikke så veldig interessant lenger.

Hvis noen av dere har gammel og verdifull juletrepynt ville jeg ikke brukt det mens barna var små, jeg har kjøpt uknuselige julekuler, kjenner mange som har mistet pynt de har arvet av besteforeldre osv pga barn som har revet det ned og knust det, det er synd!

Tenker også at vi har alltid hatt juletre hjemme, uansett hvor små vi har vært, og det har gått bra det!

Skrevet

Jeg synes selve skikken med å dra et tre inn i stua er det glade vanvidd så vi har ikke hatt juletre etter vi flyttet hjemmefra. På den annen side husker jeg da jeg kom ned i stua på julaften morgen og så det pynta treet med gaver under... en fantastisk følelse! Så når barnet er stort nok til å glede seg over det har vi det nok vi og hvert år. Dessuten i år som vi skal ha julaften og pappa kommer. Han sier han blir hjemme om vi ikke har juletre. :-)

En baby på 14 mnd har ikke noe forhold til et tre, så dropp det! Røde tulipaner i en vase, en fin juledekorasjon og all den andre pynten gir jul i stua uansett.

Skrevet

Må jo ha juletre:-)

Har et barnefengsel(også kalt lekegrind) som hun aldri har villet være i, og den kan foldes ut slik at den også kan fungere som stengsel/port, så tenkte se om jeg kan få satt den slik at den stenger henne og bikkja vekke fra juletreet. Blir kjekt å endelig få brukt den teite(og dyre) grinda!

Skrevet

Har hatt juletre alle år vi og selv med små babyer og krabbere og de litt større, men kjempe nysgjerrige ungene går det veldig bra!! Man må jo bare fortelle/lære dem at de ikke skal røre treet....... =))

Skrevet

syns da ikke det er noe vits i å hogge alle disse trærne bare for at de skal stå inne i et par uker.. får for dårlig samvittighet til å gidde det

Skrevet

Ja, du sier noe.. Hadde ikke tenkt på at juletreet sannsynligvis ikke får stå i fred i år, med ei tulle på 13 måneder krypende/gående rundt! Blir nok uektre tre på oss i år, så kan hun i hvert fall ikke grise med vannet i juletrefoten, eller stikke seg på barnålene, så da kan det jo ikke være så farlig om hun river ned litt pynt. Har hatt småbarn noen år nå, så vi har ikke noe juletrepynt som kan knuses eller som vi er redd for :-)

Skrevet

Vi skal ha juletre. Minsten er da 16 mnd. Men så har han begynt å høre litt etter når vi snakker til han. Vi får ta det som det kommer. Tre skal vi ha koste hva det koste vil ;)

Skrevet

vi skal ha tre:) han kommer sikkert til å røre masse siden han bare er 13 mnd, men det går seg sikkert til... blir det for ille så tar vi det bare ned igjen:) hehe...

Skrevet

vi skal også ha tre:) men i år skal vi ha et uekte, men det e pga vi reiser litt før julaften å kommert tilbake etter nyttårsaften.. men det e jo så koselig å pynte tree så det må eg bare gjøre før vi drar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...