Minilille Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Gutten vår på 19mnd har fått noe forferdelige utslett,og de sier at det fot, hånd og munn syke går i barnehagene i bergen. Jeg var ganske sikker på at det er dette han må ha fått, men synes utslettet er så hissig, har hørt at det kommer mest inni munnen, under føtter og inni hender. Han har store utslett(prikker) som har blitt til blemmer og sår rundt hele munnen, inni neseborene og øret, på tissen og i lysken + små røde prikker oppover legger og lår og på armene. Ikke noe inni hendene eller under føttene, vanskelig å se inni munnen, mulig han hadde litt røde prikker der en dag. Ingen feber. Er det denne virusinfeksjonen, eller kan det være noe annet? Syns ikke han klør på de, så trodde ikke det var vannkopper.
chill+enda en til Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Hei! Er du sikker på at det ikke er vannkopper? Vår sønn som er på alder med din har nettopp de samme symptomene, og vi var til legevakten igår. Der mente legen at det både var hånd- munn- og fotsyke OG vannkopper. Er du usikker så kan det være greit å ta en tur til legen. Og det stemmer at viruset går i Bergens-barnehagene for tiden. Det gjør forsåvidt vannkoppene også. Begge går i barnehagen der hvor jeg jobber og sønnen min går, og jeg snakket nettopp med en førskolelærer-venninne som også har det i sin bhg. God bedring til gutten din :-)
hamsterpia Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Her startet hånd, fot, munnsyken med høy feber (nærmere 40) i et døgn. Så kom det blemmer i munn, på tunga og såvidt noen i den ene hånda. Og så hadde han noen helt bleke, nesten usynlige røde utslett på hele kroppen. Synes det høres mer ut som vannkopper det du beskriver, synes jeg.
NNN* Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Her også, først en dag der mini var veldig klengete og sutrede. Neste dag fikk hun høy feber, den ble mindre på dag tre, og da kom blemmene i munnen også. Hun ville ikke spise noe, ikke engang mm gjennom før på dag 5, fikk bare kald vann i henne og litt kald melk. Helt forferdelig.
Sunshine2222 Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Vi har hatt det her, men kun i munnen... Grusomt!! Det startet med slapphet og litt feber på torsdag og det ble bare verre. Ingenting hjalp og tilslutt fikk vi tak i noe spary på apoteket som lindret litt i munnen. De blemmene tror jeg gjorde forferdelig vondt. Ikke fikk vi i mat, men drikke fra flaske gikk. Søndag var det verste over, men da hadde jeg vært våken hver time i flere netter :-) Legen kunne ikke gjøre noe........ Stakkars!! I barenhagen til Stina er det bare hun som har hatt det, og hun er minst av alle (13 måneder).
tuppen og lillemor Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 uff stakkars, dette vil vi ikke ha....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå