Gå til innhold

Elsker alle 1åringer å kjøre bil...? Og å sitte lenge i vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår (nå 16 mnd) likte å kjøre bil da hun var helt liten, men nå det siste halve året har hun IKKE likt det. Det går fint å kjøre hvis hun skal sove, hun sovner greit og sover godt i bilen, men hun skal jo ikke sove så mye på dagen lenger...

Å kjøre en halv time når hun er våken går greit, men selv da må hun ha musikk og noe å leke med/spise på. Å kjøre mer enn det blir slitsomt.

Når jeg sier at hun ikke liker å kjøre bil, synes jeg alle sier "hva, jeg trodde alle barn elsket å kjøre bil?!?!?".

Jeg skjønner egentlig godt at hun ikke liker det; hun sitter feil vei, ser nesten ingenting, kan ikke bevege seg (hun er veldig aktiv, ikke unormalt aktiv, men mer aktiv enn mange andre barn jeg ser, liker ikke å sitte lenge på fanget heller).

Det samme gjelder i vogn. Der kan hun sitte hvis det er noe veldig spennende å se på eller hun har noe å spise, men som regel vil hun gå selv og utforske verden. Dette synes også alle er veldig rart... Er det det?

Skrevet

Vi har det akkurat som dere!! Hyl og skrik i bilen, og hyl og skrik i vogna! Mitt tredje barn og de andre har ikke vært sån! Bilturer på over 1 time frister ikke så mye. Samme er søndagsturer i vogna. Han liker å sitte i bæremeis da, men det synes jeg er litt tungt å bære på i lengden.

Skrevet

Vi har hatt helt like perioder :) Akkurat nå er det vogna han alltid skal trille selv. Bil går greit igjen. Men folk sa det samme til oss, om at alle barn liker da å kjøre bil/vogn? Hehe, stemte/stemmer ikke alltid her nei. Det verste er heldigvis over, hvor han hylskreik hver gang han måtte "sitte fast".

Skrevet

Nei, min 1 åring liker det ikke! Og har aldri likt det. Han hylte hysterisk nesten hver gang han ble lagt i en vogn første 4 mnd av sitt liv, da byttet vi til sportsvogn og det hjalp litt, men ikke mye. I bilen har han hylt og hylt og hylt, men roet seg litt og litt nå da. Er 16 mnd. Som hos dere går det greit når han sover eller det ikke er så langt, kan surte endel på korte turer også, men vræler ikke slik som på lange turer. De to andre barna våres var ikke slik, så jeg synes dette er uvandt. Eller, mellomste likte ikke å sitte så mye i vognen han heller, men bedre enn det mini gjør. Bilkjøring har begge de eldste elsket hele tiden.

Skrevet

SAMME HER:) han liker plutselig ikke å kjøre bil eller sitte i vogna.. Hna vil lpe ut han:) hehe... det blir alt for rolig for min livlige krabat...

Når det gjelder søndagsturer bruker vi å kle på han godt og selvsagt sko... så går vi alle sammen å leker eller begynner å gå på turen vår, og etterhvert blir hans liten så da er det liksom OKAY å sitte i vogna en liten stund...

Når vi skal til foreldrene mine er det 10 mil og jeg må gjrøe ALT for å underholde han... så jeg synger og styrer til hans store glede, når vi kommer fram er jeg rimelig hes ja:) hihi---

Skrevet

Lillemor kan ikke fordra å kjøre bil, liker IKKE å sitte fastlåst i setet. Takk og pris for at vi ikke har bil!

Hun liker godt å sitte i vogna og gå tur, men til en viss grense da selvsagt ;)

Skrevet

Derer er ikke alene! Vår frøken er definitivt ingen fan av å sitte stille(lettere spinnvill er vel ordet), så bilkjøring over et lengre tidsrom er uaktuelt her, hun holder til nød en time, dersom det er sovetid og hun kan duppe halve tida, da går det greit med et kvarter ekstra før og etter soving. I vogna gidder hun max 20-30 minutter, og da må hun få sitte slik at hun kan lene seg langt ut på sidene, reise seg og styre på, om jeg sette på seler blir hun forbanna og vræler til hun blir sluppet fri! Fine kjøpesentertrilla fra maclaren er dermed knapt brukt, må drasse på sportsdelen på emmaljungaen, der trenger vi ikke seler på. Stortsett må jeg bære henne, sitte stille i vogn er møkk! Håper hun begynner å gå snart, hun er blitt tung nå!

Litt slitsomt å ha det sånn, ser jo hvor mye mer andre mødre jeg kjenner med roligere barn får gjort, men men, ville ikke hatt henne noe annerledes, elsker min lille frøken turbo, jeg:-)

Skrevet

Nei, ikke alle babyer eller ettåringer liker å kjøre bil eller vogn. Korte turer og bæretøy er fine ting:)

Skrevet

emilie hater å kjøre bil. hun må ha noe å leke med eller spise på uansett hvor langt vi skal ellers er det bare hyl og skrik hele veien.

vogn vil hun heller ikke ha noe av uten å ha noe å tygge på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...