reenie Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 LIKJE PIA PÅ 5,MND SPISER SÅ LENGE DET BLIR TILBYDT! HVOR MYE GRØT ER EN FULL PORSJON? OMREGNET TIL ML ELLER DL PLEASE:)
Gjest Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Det står alltid på pakken hva som er en full posjon. Husker ikke hva det er på 4 mnd eller 6 mnd grøten. 8 mnd har 1 dl grøtpulver.
Tante Gustava Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 Hs sa til meg at det viktigste ikke er hvor mye de spiser, gi de så mye de vil ha. Men lillegull her er som din, han gaper når skjea kommer nesten uansett. Jeg gir en full porsjon med grøtpulver, og litt mer enn en full porsjon med væske. Sånn får jeg i han ekstra væske også, siden han sjelden vil ha pupp på dagtid etter at han startet med fast føde. Det står på siden av grøtesken hvor mye som er en full porsjon. Syns å huske at maisgrøt 4 mnd er 1 dl mm/mme og 3/4 dl pulver, mens risgrøt 4 mnd er 1 dl mm/mme og 1/2 dl pulver. Dette er Nestle sine grøter da.
reenie Skrevet 10. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2008 Ok !For det står bare at det er 15 porsjoner a là 25 g! Er full porsjon da 25 g?hvor mye er det i ml/dl da? Synest d virker lite..? Vesla har begynt å våkne for mat 3 ganger om natta ,så jeg er redd det er for lite grøt? uffa meg dette ble mange spørsmål! Tusen takk til den som gidder å svare:)
Gjest Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Hvor mye mat gir du ellers? Når mini var 5 mnd begynte vi å innføre måltid nr 3 (stor gutt og etter råd fra hs) Pr grøtmåltid(varierer fra grøtype hva som er en porsjon) brukte vi 125 ml vann og grøt pulver til passe tykkelse. Var han mer sulten fikk han f eks et fruktbeger. Jeg lar han alltid spise tiø han er mett. Da kniper han igjen. Noen måltider spiser han veldig mye andre lite... Har også laget større grøtporsjoner som går ned på høykant. Er han veldig sulten til kvelden nå spiser han grøt av 150 ml vann og et stort glass med fruktpure blandet oppi(har gjort det noen uker-nærmer seg 7 mnd) Men stopper hun virkelig ikke å gape???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå