Gå til innhold

Hvor går "livs-grensen" ??

Anbefalte innlegg

Har opptil flere ganske så sterke kynnere om dagen..

Flere som sier at det er for tidlig å få det i 23 uke. Har ikke snakker med legen el. jordmoren min om dette ennå, da det først har begynnt de siste 4-5 dagene. Tenkte jeg skulle ringe og forhøre meg litt om dette.

De er såpass sterke at jeg må avslutte det jeg holder på med og sette meg ned å hvile...

Har tenkt litt de siste dagene, på om hva som ville skjedd om babyen kom nå, i uke 23.

Har høre om "livs- grensen" de opererer med på sykehuset i forhold til når de går inn for å redde babyen, og når de egentlig bare lar det gå sin gang, og lar babyen dø når det ikke orker mer, fordi det er for lite og for lite utviklet til at de mener det har noe for seg å redde det.

Hvor går denne grensen?

Synes jeg hørte et sted at den lå på 25 uker.. Kan det stemme ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139080671-hvor-g%C3%A5r-livs-grensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Grensen var på 25 før, men er nå på 23. Dvs at skulle du få bebisen nå så vil de gjøre alt for å holde den i live. Jobber du? Eller har du flere barn?

Jeg har også en del sterke kynnere, også såpass at jeg må ta det rolig når det kommer en. Er i uke 24 nå, men ser på det som helt normalt, og et tegn på at jeg kanskje skal roe meg litt ned.

Jeg er i uke 22 og har masse kynnere som strammer ganske bra, men er ikke vonde bare fryktelig ubehagelige. De gir seg fort da jeg roer meg ned litt så jeg har ikke bekymret meg for de enda.

Nå går jeg med nr. 3 da og da kjenner man visstnok bedre også.

Så lenge magen ikke er stram og hard i timevis tar jeg det helt med ro.

Med 2. mann hadde jeg en konstant kynner i dagevis uka før fødsel, det var vondt. :D

Hei! Jeg var hos fastlegen min i går, og spurte nettopp om dette med kynnere. Jeg har kjent disse helt fra uke 8. Med sjeldne mellomrom til å begynne med, og nå (21+4) kjenner jeg de flere ganger om dagen. Hender faktisk at jeg våkner av de om natta også. Det er ikke vondt, men ubehagelig. Spesielt hvis jeg er litt stressa eller har det travlet kommer de. Legen min sa at det ikke er farlig, og at det er veldig induviduelt om man har kynnere, og når man kjenner de fra. Men det var ingenting å bekymre seg over :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...