Gå til innhold

Er dere opptatt av at navnet må passe til etternavnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min heter Pettersen. selv har jeg et mer sjeldent etternavn. Har ikke bestemt oss for om vi blir å gi barnet begge etternavnene. Syns det må passe.

Hvilke av disse passer best sammen?

Noa Pettersen

Gabriel Pettersen

Mathias Pettersen

Sofie Pettersen

Amalie Pettersen

Vi har bestemt oss for at det blir bibelsk eller oldemornavn!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg vil unngå er at siste bokstav i fornavnet og den første bokstaven i etternavnet er lik, og at det ikke blir kræsj med utenladsk og norsk. Jeg sier det fulle navnet for meg selv, og finner kanskje ut noe som klinger bedre enn et annet. Men det siste er ikke avgjørende. Vil også unngå feks Petter Pettersen:) hehe..

Av dine synes jeg alle passer.

Liker best GABRIEL, dermed passet det best med Pettersen synes jeg:)

Skrevet

Synes det er viktig at det passer med etternavnet ja. Jessica Pettersen klinger f.eks. ikke bra... Synes ellers alle dine forslag går fint med Pettersen, bortsett fra Noa - det ble rart...

Skrevet

Ja, jeg er opptatt av det. Vi valgte mitt etternavn fordi min mann har et som er veldig vanlig. Syntes vi stod litt friere mht fornavn fordi etternavnet gav karakter til navnet uansett. Min manns etternavn er mellomnavn, men vi hadde kuttet det ut om det ikke passet.

Hadde kanskje gått for et litt mer uvanlig navn om barnet skulle hete Pettersen, men det er min smak.

Noa fungerte ikke i det hele tatt, men resten fungerte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...