casadra Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Hei! Hvor når kan man re opp sengen og vuggen uten at man må ta det av igjen før babyen kommer? Altså, hvor lang tid i forveien er greit? (Har nemlig lyst snart, men tror det kan være greit å vente)
2NYDELIGEJENTER:) Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Med mine 2 første redde jeg opp da vi kom hjem fra sykehuset. Holder plenty det, og er jo fort gjort
casadra Skrevet 10. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2008 At det er fort gjort skjønner jeg, men jeg har lyst til å gjøre det litt i forkant. Lurte på hvor lenge det er greit at det kan ligge på før det tas ibruk? Noen andre?
2SønnerSmå Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Jeg redde opp sengen for 2 mnd siden ca,og la et teppe over sånn at det er bare å fjerne når den skal brukes,og teppet kan vaskes fri for støv osv. Vi redde opp så tidlig fordi vi har en 3 åring i hus,og vi ville forberede han på at det skal ligge en baby og sove inne hos mamma og pappa. Nå har jeg 8 dager til mens termin,og vuggen er hentet hos svigermor,men ikke skrudd sammen. Madrass skal kjøpes nytt på jysk,og må luftes før den kan brukes også =) Håper det gir deg noen svar
Girlygirl83 Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Akkurat det med å re sengen tror jeg vi klarer når vi kommer hjem fra sykehuset. Det tar liksom 10 min
casadra Skrevet 10. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. november 2008 Takk for svar. Det var lurt å legge et teppe over. Jeg er 33+2 i dag, så jeg kan jo så smått begynne om en uke eller to.
Maya_1 Skrevet 10. november 2008 #7 Skrevet 10. november 2008 "Hvor når"?? Hvor; er dere vel helt fritt til å velge. Når; jeg tenker å vente lengst mulig så det ikke skal bli støvete og slikt. Men selv har vi sengehimmel og sengekant på plass da... bare måtte
lillastina Skrevet 10. november 2008 #8 Skrevet 10. november 2008 Vad med bygga bo behovet? Sist gång fick jag 5 v før tiden och hade inte tænkt på någonting. Nu tvættar jag babyklæder, stæller och ordnar all vad jag orkar. Har va 4v kvar. Har bæddat sængen før några dagar sedan. Kænns bara skønt att få ting på stæll. ( Belkagar min svorska)
2stk*perfekteBarn Skrevet 10. november 2008 #9 Skrevet 10. november 2008 Heisann =) Ser du får litt blanda signaler her og ville bare fortelle at jeg skjønner hva du mener =) Det er jo litt stas å klargjøre ting før nurket kommer! Gå å kikke litt på senga og tenke at snart skal verdens peneste skjønneste baby komme å bo oppi der =) Siden nurket skal bo inne hos oss til å begynne med har jeg tenkt å skure rommet grundig, skifte på senga vår, ta inn sprinkelsengen og re opp den når jeg går ut i permisjon. Men jeg vil anbefalle deg som det står nevnt over her å legge et teppe over som man bare kan slenge i skittentøyet når dere kommer hjem fra sykehuset. Sånn at det ikke blir så støvete (det er jo selvfølgelig begrensa hvor mye støv det kommer på tre uker), men de små er jo så sarte også da =) Så lykke til og kos deg masse med å re opp senga! Gjør det når du har lyst du!
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 10. november 2008 #10 Skrevet 10. november 2008 Vi har også en 3-åring i hus, så vi har gjort klar vuggen i stuen. Vi tar av sengetøyet som ligger på når vi kommer hjem med babyen for så å ta på nytt (har to skift). Vi har gjort dette såpass tidlig for å forberede 3 åringen vår, og for å lære han at det ikke skal ligge leker i vugga etc. Han ligger lekene sine overalt:-)
November nurk, i Desember Skrevet 10. november 2008 #11 Skrevet 10. november 2008 Hei. Vi monterte vugga i helgen. Da la vi på sengetøyet i samme slengen. Vi har 2 uker til termin.
KR0705 Skrevet 11. november 2008 #12 Skrevet 11. november 2008 Jeg kommer nok til å legge på sengetøy når barnerommet er ferdig. Holder på å pusse opp litt nå. Så skal noen møbler settes sammen. Jeg får heller legge på senga og legge på nytt rett før termin. Gleder meg så til å se rommet ferdig og glede meg til babyen kommer. Jeg er 25+2 så jeg har god tid
piha Skrevet 11. november 2008 #13 Skrevet 11. november 2008 Jeg skjønner hva du mener. Har prøvd å beherske meg og vente så lenge som mulig, men i helgen "sprakk" jeg. Jeg piska mannen min til å skru sammen lekegrind, stellebord og seng. Jeg er i uke 36, men skal inn på planlagt ks på torsdag om to uker. Jeg har lagt på et teppe på sengen, og i lekegrinden har jeg lagt et teppe som jeg bare tar ut og rister når jeg kommer hjem fra sykehuset. På soverommet vårt hvor han skal ligge, skal vi skrubbe og shine så det ikke er et støvkorn når vi kommer hjem. Jeg synes det var utrolig stas å legge på sengen og gjøre alt fresht og fint. vår 4-åring hjemme synes også det var kjempefint, og har villet ligge i sengen, leke med alle lekene som tilhørte han, som nå lillebror skal overta. Veldig søtt!!!
Gjest Skrevet 11. november 2008 #14 Skrevet 11. november 2008 Er det ikke bare å re opp da, og riste det godt ut for støv før man bruker det? Det har i allefall jeg gjort. Er jo så kos å se den oppredde sengen:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå