Gå til innhold

Nyrebekkenbetennelse .. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt nyrebekkenbet. før og vet hvordan det kjennes ut, og smertene jeg har på høyre side er akkurat like nå. Men fikk det så plutselig. Har jo skjekket urinen hver gang jeg har vært hos j.m , men har de 2 siste gangene tisset nesten rett før vi kjørte dit, og da skal jeg jo tisse på en kopp igjen. Så kanskje urinen har ligget for lite i blæra til at det kan komme utslag på stixen.. ?

Verker noe helt xtremt..

Er dette veldig farlig hvis det skulle være det..vurderer en tur opp til legevekten hvis smertene vedvarer..

Noen erfaringer el. ?

Takk for svar.. !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poenget var om det kan være noe annet som kan utløse en liknende smerte..ting som presser på el. ?

Har ikke noe feber eller noe foreløbig..

(er det ting som presser var det en helt utrolig smerte det kan lage, for å si det mildt...)

Skrevet

Nå har jeg aldri hatt nyrebekkenbetennelse, men vet der forferdelig smertefult. Eneste jeg kan tenke meg er at ligamentene som livmoren henger i, som også kan gi rimelig heftige smerter, kan strekke seg en del og gi noen saftige kuler innimellom. De henger omtrent på samme sted som nyrene er.

Skrevet

Du må komme deg til legen og få nyrene sjekket med ul. Jeg hadde hydronevrose i forrige sv.skap. opphopning av væske i nyrene fordi livmoren klemte dem sammen. Fikk betennelse og dette startet fødsel i uke 27. Ble heldigvis stoppet og fikk antibiotika, men en ubehagelig opplevelse. Nå er jeg 18+4 og nyrene er rimelig klemte allerede, får god oppfølging denne gangen. Hydronevrose slår sjelden ut på stix, gjorde ikke det med meg forrige gang, denne gangen har det slått ut noe i form av eggehvite.

Skrevet

Har hatt nyrebekken betennelse etter uke 20 i begge mine foregående svangerskap, det kom helt akutt, hadde også levert urinprøve jevnlig hos legen. Det var ekstremt smertefullt, jeg var innlagt i noen dager og fikk antibviotika intravenøst. Jeg hadde veldig høy feber, men det har visst ikke alle. Nyrebekkenbetennelse kan i verste fall føre til nyresvikt, men dette er skjelden. Akutt nyrebekkenbetennelse kan også bli kronisk, så derfor er det nok lurt å få sjekket det opp

Skrevet

Off.. =/

Dette er skummelt asså..

Har vært på legevakten og der slo det ut litt av hvert på urinprøven.

Blod 2+

Proteiner 1+

Leukosytter 3+

Så det er en infeksjon..men crp'en var bare 20, den var høynet men de sendte meg hjem igjen.. (crp'en stiger gradvis, så den er nok kanskje på vei opp). Sa jeg skulle komme tilbake imorgen til en ny skjekk kl.10.00.

Legen jeg hadde virket rar, snakket med tanten min som err sykepleier og hun sa at jeg nok sikkert ble lakt inn til overvåkning og for å få smertelindring og antibiotika eller noe.

Men får jeg ikke sove inatt ringer jeg legevakten igjen..for jeg har så vondt at det stråler ut i magen og jeg er små kvalm..

Dette var ikkeno gøy!! =/ Er bekymret for lille jenta i magen, men de sa det ikke var farlig. Så jeg får vel bare høre på det da.

Skrevet

Æsjda... Ikke moro! Det er ikke mange alternativer til nyretrøbbel når man har vondt i det området nei. Det går helt sikkert bra siden du har tatt det tidlig. Håper du fikk antibiotika, men ikke noe smertestillende? Synes nå det var litt rart jeg da.

Skrevet

Nei, jeg fikk absolutt ingenting.. Jeg og syns d var veldig rart. Men var kanskje for at jeg skulle inn igjen i morgen å se om ting har steget/sunket (crp, og blodet og det i urinen). De viste ikke helt hva det var. Kan være nyrestein og.. Vet ikke. Jeg ble ikke klokere av det de sa egentlig uten om at det var noe der i alle fall.. Så får se hva som skjer i morgen...

Skrevet

He he he... Vet liksom ikke om nyrestein høres så mye bedre ut ;-) Lykke til i morgen i alle fall. Da blir det sikkert orden i sysakene!

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt =p

Tusen takk for det ;-)

Skrevet

Du skulle jo absolutt hatt antibiotika selv om crp ikke var høyere. Du har jo sannsynligvis en urinveisinfeksjon (man får ikke forhøyet crp ved vanlig blærekatarr) og du burde hatt antibiotika for å forhindre at ting forverrer seg. Crp kan som du sier være på vei opp slik at du allerede har fått en nyrebekkenbetennelse.

Synes dette var litt dårlig, jeg, selv om du skal til kontroll i morgen..

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...