Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Hei! Min lille på 8,5 mnd fikk konstatert seborroisk eksem for ca. 2 mnd. siden. Har brukt en mild hydrokortison krem og han er nå veldig fin - litt små flekker som vi smører innimellom hvis det blusser litt opp. Har fått råd om at jeg nå bør lage maten selv ( og ikke gi han de ferdige glassene) og at det skal finnes oppskrifter som er allerginøytrale. Noen som vet hvor jeg kan finne dette? Har søkt litt på nettet men får ikke opp noe som kan passe. Han er pr i dag ikke allergisk mot noen spesiell mat/ingredienser, men må liksom vite hva han spiser for evt. å utelukke ting. Flere som har babyer med tilsvarende og hva gjør dere?
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 ikke hørt om seborroisk eksem før..hva er det og hva er da forskjellen på atopisk eksem?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Hei! Jeg har ikke så peiling på disse forskjellige eksemene jeg heller, men hudlege mente min lille heller hadde seborroisk eksem enn atopisk (mye var likt atopisk men ikke alt ligna) siden det ikke virka som han klødde noe. Her er iallefall forskjellen det sto på sidene til Norges Astma- og Allergiforbund: Ved seborroisk eksem hos spedbarn vil man finne fet og rød hud med fete skorper i panne, hodebunn, ansikt og hudfolder i nakke og underliv. Hos voksne opptrer det som rød, fet, flassende hud i sentrale partier i ansiktet, hodebunn, bak ørene og på brystet Atopisk eksem gir kløende og tørr hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå