Ida-mor-1 gutt + 1 jente <3 Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Jeg har en på 3 år fra før, men husker ikke når jeg fikk rutiner på han da han var baby! Man glemmer utrloig fort altså! Nå har jeg ei lita jente på 1,5 mnd. Har ikke noen faste rutiner på spising og soving om dagen for hun variere en del fra dag til dag... i dag har hun bare sovet 45 min pr gang hun har sovet. har sovet 2 ganger... andre dager kan hun sove 1,5 timer i strekk... Tips? Eneste rutinen jeg har på henne nå er at jeg legger henne rett etter storebror ca halv 8 på kvelden. da sover hun til halv 3-halv 4 før hun skal ha mat, så sover vi til ca halv 7 om morgenen... Hadde vært greit med rutiner... mye enklere å planlegge dagen da. men det er kanskje tidlig enda...? Mvh en veldig glemsk mamma, som ikke husker hvordan jeg gjorde alt med nr. 1!! (flaut)
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 Kanskje vi kan starte en klubb? "Glemske andregangsmammaers klubb"...hehe.. Med førstemann stresset vi ikke i det hele tatt (gjør ikke det med nr 2 heller for så vidt), og rutinene kom av seg selv. De første 6 ukene var kaos, de neste 6 ukene mye bedre, men det ble nok ikke ordentlige rutiner på ting (altså faste klokkeslett for soving og spising) før ved ca 5-6 mnd alder. Denne gangen kom det tidligere, 3-4 mnd alder. Men det er ikke noe vi kan følge slavisk. Noen dager er hun mer og oftere sulten, mindre trøtt. Andre dager spiser hun sjelden, men sover som en stein.. Minsten på 5 mnd sover som regel bare en gang i løpet av dagen, fra 1 til 3,5 timer (!..ja jeg vet...) Legger seg i 19-tida og sover til ca 7.30-8.30 avbrutt av to matinger.
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 10. november 2008 #3 Skrevet 10. november 2008 6-7 mnd her. Da vi hadde kommet opp i 4 måltider med fast føde om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå