Matildesnusk + lille ups Skrevet 10. november 2008 #1 Skrevet 10. november 2008 Flere som har unger med såkalt storkebitt i panna? Matilde ble født med det. Hun er 8 mnd (i dag!), men jeg synes ikke det har blitt merkbart mindre rødt. Likevel har jeg hørt at det skal bli borte iløpet av det første leveåret. Er litt redd for at det aldri går vekk. Noen som har noen erfaringer?
lucky meee:) Skrevet 10. november 2008 #2 Skrevet 10. november 2008 jeg har også ei jente på 8mnd som har dette "storkebittet". jeg ser heller ikke at dette har blitt mindre rødt, men på 6mnd kontrollen så legen at d var d. han sa (legen altså) at innen hun var 2 år ville dette være helt borte. egentlig så syns jeg det er blitt mørkere, ikke større eller noe, bare mørkere rødt.
Matildesnusk + lille ups Skrevet 10. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. november 2008 Ja okei, innen to år ja. Altså, det gjør ikke meg noe, men siden det er midt i panna, så håper jeg jo det går bort for hennes del. Hun har også i nakken, men det vil jo bli skjult av hår etterhvert. Matilde er også litt rød på øyelokkene, ser ut som blodutredelser. Har jenta di også det?
Sjokoladebanan Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 min gutt på 3 mnd har også en slik flekk midt i mellom øyenbrunene. jordmora mi sa det var storkebitt, men ingen sa at dette kunne gå bort? så jeg trodde dem ble der for alltid jeg.. får håpe det forsvinner da.
2SmåTroll Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Har ei jente på 4 år, der storkebittet nesten er borte. Kan se det litt, særlig hvis ho blir sinna og blir litt varm i ansiktet.
lucky meee:) Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 det i nakken viser nesten ikke hos tutta mi lenger, men dette i pannen viser godt selv om hun har fått en del hår allerede. hun har ingenting på øyelokkene nei... men det virker som om dette i pannen klør. flere ganger har hun blødd fra "merket". jeg snakket med legen om dette, men han mener at det verken gjør vondt eller klør,,, mulig skorpen kan klø da, ettersom hun har blødd og dette gror.
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 10. november 2008 #7 Skrevet 10. november 2008 Har ei jente på 4 år som har storkebitt. hun fikk på øyelokkene, i panna, over munnen og bak i nakken.( fikk mange:( De i ansiktet har blitt nesten helt borte, men synes når hun gråter og er sint. ser på bilder fra hun var liten, å det har virkelig blitt merkbart mindre synlig. Hun har ett bak i nakken, å det synes godt enda, men det gjør jo ingenting. Blir bare litt spesiel da
De tre gull Skrevet 10. november 2008 #8 Skrevet 10. november 2008 Synes det er litt sjarmerende med storkebitt jeg. Har en mann på 35 som storkebittet mellom øyenbrynene kommer frem på når han er varm ennå... Det i nakken sees godt og tydelig hele tiden..
De tre gull Skrevet 10. november 2008 #9 Skrevet 10. november 2008 Min mann er helt blond i håret ennå og har svært lys hud.. kansje det har noe å si..
UpsyDaisy Skrevet 10. november 2008 #10 Skrevet 10. november 2008 Jeg har tydelig storkebitt i nakken enda. Hvis ikke det er noe annet da:) Ser ut som det samme sønnen min har i nakken.
camosilla Skrevet 10. november 2008 #11 Skrevet 10. november 2008 Min sønn har også veldig rødt i nakken/hårfestet 10 mnd
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 10. november 2008 #12 Skrevet 10. november 2008 Snuppa mi har også i nakken! (10 mnd om 2 dager)
*Lille Persille" Skrevet 10. november 2008 #13 Skrevet 10. november 2008 Mulig jeg er helt idiot her nå men hva i all verden er storkebitt???
Putte68 Skrevet 10. november 2008 #14 Skrevet 10. november 2008 Snuppa vår har også storkebitt i nakken og på overleppa. Det på overleppa er nå nesten borte. Hun blir 6 mnd. den 28. nov. Barnelegen vår sa at det i ansiktet det blekner og forsvinner med tiden mens det i nakken det vil ikke forsvinne. Storkebitt er røde flekker i huden som kommer av at huden ikke er helt ferdig sammenvokst ennå. Når babyen vokser i magen så lappes huden på en måte sammen. Slik forklarte barnelegen vår dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå