Gå til innhold

Noen som vil hjelpe lille meg?:p

lilletulle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du har rett på fødselsstipend fra lånkassen + engangsstøtte eller foreldrepenger viss du er i jobb.

Far har ikkje rett til 6 uker viss du jobber mindre enn 50%..den faller da bort. han har da kun 2 uker (med eller uten lønn avhengig av arbeidsgiver..)

Viss du velger å forsette på skolen e d andre regler, men d har eg ikkje satt meg inn i.. =)

Eg ville anbefalt å tatt permisjon i mars, og tatt et "fri-år" med babyen=)

Jeg jobber ikke noe i tillegg til studiene.. Jeg har planer om å gjøre ferdig dette året selv om jeg får barn i mars.. grunnen er at vi har mappeeksamen, så det går greit å levere inn den. men jeg har ingen planer om å være på skolen.. skal ha et år fri hjemme med barnet..

Så da får far bare 2 uker fri med penger?

Er litt usikker siden du skal fortsette på skolen.. men du har rett på fødselsstipend enter du fortsetter på skolen elle ikkje. og du får engangsstøtten i tillegg du ja.

Men eg ville ha hørt med skolen hvordan det blir siden du skal fortsette ut året, men tror ikkje d er noe problem i det heile tatt.

Det er noe som heter gradert uttak av foreldrepenger som kan gjelde når du ikkje tar permisjon. Men det har eg ikkje satt meg inn i. Det står mange innlegg om d her. Men da får dere ikkje engangsstøtten da. Men da kan far være hjemme når du er på skolen.

det er feil at man ikke får engangstønad om far får gradert uttak av foreldrepenger.

far får gradert uttak på grunnlag av at du ikke har jobbet nok men fortsetter å studere.

og man får engangsstønad på samme grunnlag.

far kan få foreldrepenger på gradert uttak,

du kan få engangsstønad og fødselsstipend.

alt dette samtidig.

Annonse

jeg studerer ved universitet i agder,har termin i slutten av februar men tar ikke permisjon,slik at far kan få foreldrepenger.

så skulle jeg stryke på en eksamen er det jo bare å ta den opp.de stiller ingen krav om å stå,hvis man skulle velge å ikke ta noen eksamen.bare man betaler semesteravgift og er oppmeldt til eksamen er man "student"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...