Gå til innhold

Lønnsøkning rett før permisjon

Anbefalte innlegg

Har hatt lønnsforhandlinger i bedriften min nå i starten av november. Problemet er at jeg ble sjukmeldt fra midt i oktober fram til permisjon 20. nov, og har da forstått det slik at jeg ikke har rett på lønnsøkningen min. Stemmer dette? Jeg jobber i privat firma så NAV betaler mine fødselspenger. Det er jo så urettferdig da! Jeg kan jo ikke bestemme når de skal ha lønnsforhandlinger! Noen som har noen tips om hvordan man skal faktisk lønnsøkningen med i beregnignene likevel?

Fortsetter under...

Hei, jeg har akkurat samme problemet! Jeg aner ikke hvordan de regner fødselspenger og hva som lønner seg for meg jeg. Jobber fortsatt fulltid da, men da er det jo bare snakk om en mnd med utbetalinger etter lønnsøkning.

Det stemmer at du ikke har krav på å få med lønnsøkningen fordi permisjonen beregnes ut fra hva du har hatt i sykepenger og hva du har i sykepenger beregnes ut fra den lønnen du hadde FØR lønnsforhandlingene.. Urettferdig ja, men sånn er reglene.. For at du skulle få med lønnsøkningen må du tilbake i full jobb, men jeg er usikker på hvor lenge du evt må jobbe før nav godtar å øke lønnsgrunnlaget ditt.. Hør med nav..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...