Gå til innhold

Hvilken vogn er best å kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har veldig trang økonomi,og venter vår førstefødte i slutten på mai. Har allerede begynt å se litt på vogner, og har vel bestemt oss for en kombivogn, ettersom det går an å ta ut bagen der. Vi har noen veldig bratte og smale trapper like utenfor utgangsdøra,så det hadde vært greit om vi bare kunne båret opp bagen først,uten å drasse med seg hele vogna opp på en gang.

Men som sagt, dårlig økonomi her, og lite peiling på vogner. Hvilken vogn burde vi velge? Vil helst ha noe brukt, siden det er billigst, også må ikke vogna være for tung,men heller ikke for lett,slik at den kan tippe.

Har noen tips til oss? Å burde vi se etter en vogn som ikke er for gammel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en vogn hvor du får MYE for pengene:

http://www.deal.no/produkt.cfm?kid=5035&id=116104

Den kommer ikke med hardbag, men du kan kjøpe softbag til. Lettere å børe blir det da heller ikke.

Har ikke erfaring med singel vogna, men har selv søskenvogna og den er superlett å trille og vesla på 3 mnd sover bedre i den enn i Bugabooen sin, he he.

Skrevet

ikke for å rakke ned på svaret over her, men GT safari er kun forovervendt og jeg ville ikke hatt mitt nyfødte vidunder vendt fra meg sååå tidlig. Det er jo masse masse på FINN. Hadde kjøpt en brukt teutonia mistral kansje og så spandert på en ny softbag og puttet oppi. Så får bebisn litt nytt også:) Dette skulle være mulig å få til for en billig penge.... :)

Skrevet

Til en nyfødt ville jeg valgt en teutonia mistral (en av markedets letteste tradisjonelle firhjuling) eller teutonia spirit s3 (litt tyngre vogn, men med svingbart forhjul) med softbag.

Dette er populære vogner som det ligger mange av på finn.no. Begynner du å følge med litt allerede skal muligheten for å finne en fint brukt til ok pris være stor. Personlig synes jeg fashion-utgavene er finest, men det er vel smak og behag ;)

Skrevet

jeg er veldig fornøyd med min brio happy duo vogn. Det er kjempe lett å ta av bagen og den kan bæres. Jeg er student og har heller ikke mye penger til å bruke på vogn.. derfor falt valget på denne vogna siden den ser velgdig pen ut og kan brukes hele perioden barnet trenger vogn. En fordel jeg liker godt meg sittedelen er at den kan brukes mot meg. :)

Vogna er veldig god og trille.. den er stødig og passer også kjempe godt på snøføre:)

Skrevet

Jeg vil foreslå enten Teutonia Mistral eller Simo kombi.

Teutoniaen har en lettere/tynnere softbag enn Simo. Simo-bagen er hardere i kantene, så du kan si den er litt stødigere og kan fungere som en seng hvis du er på besøk f.eks.

Teutonia har vendbart styre, slik at du lett kan endre retningen på vogna hvis f.eks. det er sterk sol en vei. Kjenner flere som er veldig fornøyd med denne.

Selv har jeg bare hatt Simoen, mange sier den er stor, men gud, den er bra, god å kjøre og babyen sover godt i den. Den har gode fjæriner som gjør at barnet vugges i søvn, gull verdt. Men, skal du ha vogna mye ut og inn av bil er kanskje Teutoniaen bedre...

Det er ikke lett, men vil anbefale deg å gå i en butikk og ta en titt på disse to, prøve dem litt, og så kjøpe brukt på Finn. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...